
Pytanie kierowcy BMW
Po wymianie oleju w silniku, stosuję Castrol 5W-30, przejechałem około 3 tysiące kilometrów. Następnie dolałem 1 litr i przejechałem samochodem następne 3 tysiące km. Na miarce, znów pojawiło się minimum. Sprawdzałem silnik i nie ma tam żadnych wycieków. Mój pojazd posiada sprawny filtr DPF, wydech jest czysty, nie dymi w czasie jazdy. Jeszcze nie wyświetla się komunikat o zapchaniu DPF, o co się obawiam, ponieważ dużo jeżdżę w ruchu miejskim. Żadnych objawów dziwnego zachowania silnika nie stwierdziłem. Co może być przyczyną tak dużego zużycia oleju?

Pytanie kierowcy BMW
Kupiłem używane BMW 3 z dwoma usterkami: dodatkowa pompa wody generuje błąd zwarcia do masy oraz braki w doładowaniu. Z tego, co przekazał mi sprzedający, „mgiełka olejowa” może uszkodzić alternator i pasek główny układu pasowego. Co może być powodem takich usterek?
Problem dotyczył BMW 320d E90, ale może zdarzać się też w innych modelach.
Czytaj Więcej
Pytanie kierowcy BMW
W jednym momencie przestały działać: klakson, kierownica multifunkcyjna, podgrzewanie foteli, tylna wycieraczka i radio. Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i nie znalazłem tam problemu. Z tego, co wiem, te elementy nie są ze sobą powiązane. Co może być powodem takiej awarii?
Problem dotyczył BMW 528 E39 touring z 1998 roku, ale może zdarzać się też w innych modelach.

Pytanie kierowcy BMW
Chciałbym zakupić używane BMW z przebiegiem 160 000 km, lecz po jeździe testowej dostrzegłem dwa następujące problemy. Skrzynia manualna bieg wsteczny wchodzi bardzo ciężko, trzeba użyć znacznej siły. Drugi problem to wibracje na lewo i prawo lewarka skrzyni biegów na luzie. Podczas postoju i podczas jazdy wygląda to tak, jakby były zużyte poduszki skrzyni biegów. Chciałbym uzyskać Państwa opinie, gdyż nie mogę nigdzie uzyskać konkretnej odpowiedzi. Czy mieli Państwo do czynienia z takimi usterkami? Co konkretnie wymaga wymiany i czy takowe problemy mogą występować częściej?
Czytaj Więcej
Pytanie kierowcy BMW
W moim aucie występują drgania lewarka zmiany biegów. Wymieniłem już koło dwumasowe, natomiast koło wielorowkowe oraz poduszki silnika oraz skrzyni są sprawne i nie mają oznak zużycia. W czym może tkwić problem?
Problem dotyczył BMW 118d E81, ale może zdarzać się też w innych modelach.

Co to jest katalizator?
Katalizator samochodowy to potoczne określenie konwertera katalitycznego, który jest elementem układu wydechowego, a jego zadaniem jest zmniejszenie ilości szkodliwych związków w spalinach. Katalizatory stosowane są od wielu lat i ich obecność w układzie wydechowym jest wymuszona przepisami (normy EURO). Oprócz oczyszczania spalin z substancji szkodliwych katalizator zapewnia osiąganie założonych parametrów mocy i momentu obrotowego w silniku. W samochodach z silnikami Diesla stosowane są filtry DPF, które opisaliśmy w osobnym artykule.

Co to jest DPF?
Skrót Diesel Particulate Filter został przyjęty do języka polskiego z języka angielskiego i oznacza filtr cząstek stałych montowany w samochodach z silnikami Diesla w celu zachowania jakości emisji spalin zgodnych z wyśrubowanymi normami EURO. W prawidłowo działającym silniku filtr ten zapewnia zatrzymywanie emisji groźnych dla człowieka cząstek sadzy i węgla. Jednak jego żywotność jest z góry określona i nie obejmuje całego okresu życia auta. W przypadku większości modeli BMW wyposażonych w filtry DPF założony przez producenta okres eksploatacji wynosi około 200 tysięcy kilometrów. W samochodach benzynowych stosowany jest katalizator, o czym napisaliśmy w osobnym artykule.

Od sześciu lat tworzymy darmowe porady techniczne oraz inne praktyczne materiały. Publikujemy je na naszej stronie, na Facebooku, Instagramie, Twitterze i YouTube’ie. Wysyłamy regularne newslettery emailowe i zawsze chętnie pomagamy kierowcom. Cieszymy się, że nasze treści docierają do wielu odbiorców. Jednym z efektów jaki obserwujemy jest wzmożona ilość telefonów do naszego serwisu. Żeby móc sprawniej obsługiwać połączenia uruchomiliśmy usługę IVR.