Problemy ze skrzynią biegów w BMW – czym są spowodowane i jak je naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
Chciałbym zakupić używane BMW z przebiegiem 160 000 km, lecz po jeździe testowej dostrzegłem dwa następujące problemy. Skrzynia manualna bieg wsteczny wchodzi bardzo ciężko, trzeba użyć znacznej siły. Drugi problem to wibracje na lewo i prawo lewarka skrzyni biegów na luzie. Podczas postoju i podczas jazdy wygląda to tak, jakby były zużyte poduszki skrzyni biegów. Chciałbym uzyskać Państwa opinie, gdyż nie mogę nigdzie uzyskać konkretnej odpowiedzi. Czy mieli Państwo do czynienia z takimi usterkami? Co konkretnie wymaga wymiany i czy takowe problemy mogą występować częściej?
Problem dotyczył BMW 318 F30 z silnikiem Diesla 2.0 o mocy 143 KM z roku 2013, ale może zdarzać się też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Nie jesteśmy w stanie ocenić stanu technicznego pojazdu bez jego oględzin. Na podstawie Pańskiego opisu można stwierdzić, że jest problem ze skrzynią biegów. Jeżeli trudności z wrzuceniem biegu dotyczą tylko jednego biegu (wstecznego), to prawdopodobnie mamy problem z synchronizatorem tego biegu. Naprawa skrzyni manualnej w modelach z linii F jest trudna, droga i czasochłonna. W katalogu BMW nie przewidziano żadnych części zamiennych do tych skrzyń.
Problem drgającego lewarka zmiany biegów może być związany ze zużytymi poduszkami skrzyni biegów lub mocowaniem lewarka do nadwozia (pierścień mocujący).
Przy przebiegu 160 000 km w modelu F30 z silnikiem N47 koniecznie trzeba sprawdzić stan rozrządu (napięcie łańcucha, ewentualne odgłosy). Jest to najczęstszy problem w tych silnikach. By mieć pewność co do przyczyny problemów, konieczne jest przeprowadzenie pełnej diagnozy komputerowej.
Inne porady związane z poruszaną tematyką w BMW
- Fabrycznie wadliwy rozrząd w BMW 320i F30 i innych modelach linii F
- Drgania drążka zmiany biegów w BMW 520d F10
- Problem ze skrzynią biegów – błąd numer 100, błąd numer 120