Rozruszniki i alternatory to bardzo istotne elementy osprzętu silnika spalinowego. Współczesne konstrukcje alternatorów w BMW zawierają sterowane elektronicznie regulatory napięcia i elementy zarządzania energią elektryczną pojazdu.

Na czym polega regeneracja rozruszników i alternatorów w BMW?

Rozruszniki konstruowane są w specjalny sposób zapewniający wytrzymałość elementów przy wykorzystaniu powszechnej funkcji Start-Stop (automatycznego zapalania i gaszenia silnika podczas jazdy miejskiej). Intensywna eksploatacja pojazdu, wysokie temperatury pracy w komorze silnika lub duże skoki temperatury w warunkach zimowej eksploatacji mają wpływ na szybsze zużywanie się elementów elektronicznych i mechanicznych tych ważnych podzespołów.

W silnikach BMW o dużych pojemnościach stosowane są alternatory chłodzone cieczą. Jest to dodatkowy czynnik mający wpływ na szybsze zużywanie się elementów alternatora. Ponadto często dochodzi do rozszczelnienia obudowy i wycieku płynu chłodzącego na zewnątrz kanałów lub do środka alternatora. Stanowi to dodatkowe wyzwanie dla obsługi technicznej takiego pojazdu.

Alternator BMW E39 po regeneracji

Regeneracja lub wymiana rozrusznika czy alternatora następuje zawsze po drobiazgowej diagnostyce całego pojazdu i podzespołu. Czerwona kontrolka ładowania w trakcie pracy silnika nie zawsze oznacza uszkodzenie alternatora. Nie zawsze problemy związane z rozruchem silnika, brak reakcji ze strony rozrusznika lub jego przycinanie będą oznaczały uszkodzenie tego podzespołu.

W przypadku pojazdów BMW i MINI zawsze konieczna jest pełna diagnostyka pojazdu i kontrola działania wszystkich podzespołów. Dopiero po tak drobiazgowej ocenie jesteśmy w stanie stwierdzić czy alternator lub rozrusznik nadają się do regeneracji, lub wymiany.

Regeneracja rozruszników i alternatorów zazwyczaj obejmuje wymianę szczotek, łożysk, automatu sterującego i regulatora napięcia. Czasami dochodzi do uszkodzenia lub przepalenia uzwojeń, wówczas regeneracja obejmuje również ich naprawę.

regeneracja-rozrusznikow-i-alternatorow

Silnik BMW S65 V8

W jakim czasie rozrusznik lub alternator zostanie zregenerowany?

Czas potrzebny do regeneracji zazwyczaj obejmuje jeden dzień roboczy.

regeneracja-rozrusznikow-i-alternatorow

Alternator BMW E39

Jakie elementy składają się na koszt regeneracji rozrusznika lub alternatora?

Koszt regeneracji obejmuje koszty:

  • podwykonawców,
  • koszt wybudowy,
  • zabudowy w pojeździe.

Umów Wizytę / Naprawę

alternator rozrusznik BMW

Silnik BMW E34 | By Pierre Scheidegger [GFDL  or CC BY 3.0] via Wikimedia Commons