Na czym polega naprawa zawieszenia w BMW?
Zawieszenie kół w samochodach BMW obejmuje zespół wahaczy, amortyzatorów, drążków i łączników stabilizatora, tulei metalowo-gumowych. W niektórych modelach dodatkowo zamontowano elementy mające na celu podniesienie komfortu jazdy na przykład aktywne elementy stabilizatorów, poduszki pneumatyczne zawieszenia, amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia.
Naprawa polega na wymianie uszkodzonych / zużytych elementów, poprzedzonej diagnozą komputerową. Wymianie podlegają jedynie zużyte elementy zawieszenia. Wyjątkiem są amortyzatory i tuleje wahaczy ukośnych, które podlegają wymianie parami. Po wymianie elementów zawieszenia zazwyczaj konieczne jest ustawienie geometrii kół przednich i tylnych.
Na czym polega naprawa układu kierowniczego w BMW?
Układ kierowniczy w samochodach BMW składa się z kolumny kierowniczej połączonej z kołem kierownicy i przekładnią kierowniczą oraz drążków kierowniczych. Dodatkowym elementem jest również pompa układu wspomagania (w nowszych modelach zintegrowana z przekładnią). Naprawa układu kierowniczego obejmuje wymianę zużytych lub uszkodzonych elementów. Po wymianie drążków kierowniczych lub przekładni konieczne jest ustawienie geometrii kół.
Na czym polega regeneracja przekładni kierowniczych i pomp wspomagania w BMW?
Najczęstszą usterką pomp wspomagania jest ich nieszczelność i spowodowane nią wycieki oleju. Wówczas regeneracja obejmuje wymianę uszczelnień i weryfikację zużycia elementów ruchomych. Czasami pojawia się efekt zacierania pompy i spadku ciśnienia oleju podawanego do przekładni kierowniczej. Wówczas regeneracja obejmuje wymianę elementów napędu łopatkowego i ułożyskowań.
W przekładniach kierowniczych większości modeli BMW pojawia się już po niewielkim przebiegu luz na listwie zębatej. Zazwyczaj luz ten nie powiększa się przez dłuższy czas eksploatacji, jednakże daje efekty dźwiękowe stuków dochodzących z układu kierowniczego przy jeździe ze skręconymi kołami. Regeneracja powinna obejmować wymianę listwy zębatej koła atakującego i uszczelnień.
W jakim czasie zawieszenie lub układ kierowniczy zostanie naprawiony?
Czas naprawy zawieszenia lub układu kierowniczego jest zależny od modelu pojazdu, ilości elementów do wymiany. Dokładny czas i koszty są szacowane zawsze przed dokonaniem naprawy po wykonanej diagnozie komputerowej.
Jakie elementy składają się na koszt naprawy zawieszenia i układu kierowniczego?
Koszt naprawy zawieszenia i układu kierowniczego to suma kosztów części zamiennych, robocizny, usług podwykonawców (regeneracja pomp wspomagania, przekładni kierowniczych) i ustawienia geometrii kół.