
Właśnie kupiliśmy nasze wspaniałe BMW, jesteśmy pełni emocji i zachwytu niezależnie od tego ile ma ono lat i ile przejechało kilometrów. Czujemy się wyróżnieni, bo to w końcu samochód klasy premium. Po okresie zachwytu i fascynacji przychodzi moment, gdy nasz pojazd zaczyna „wołać” o pomoc. Czasami jest to kontrolka wyświetlająca się na monitorze pokładowym lub desce rozdzielczej, czasami dźwięki dochodzące z okolic silnika lub w krańcowych przypadkach „odmowa” współpracy. Silnik zgasł i nie chce zapalić.
Czytaj Więcej
W trakcie eksploatacji samochodu każdej marki przychodzi moment, gdy konieczna jest wymiana uszkodzonego lub zużytego podzespołu. Wówczas pojawia się nie tylko wybór serwisu, który wykona naprawę, ale także decyzja, jakie części zastosować – części oryginalne BMW kontra zamienniki.
Czytaj Więcej
Pytanie kierowcy BMW
Gdy temperatura spada poniżej zera, to przez pierwsze kilometry w moim samochodzie występuje szarpanie. Dodatkowo z rury wydechowej leci biały dym. Lista napraw, jakie zrobiłem do tej pory: zregenerowana turbina, wymienione termostaty, wyczyszczony EGR-y, usunięty katalizator, usunięte klapki w dolocie oraz usunięty DPF. Korzystam z paliwa BP ultimate. Na komputerze pokładowym nie ma błędów. Proszę o wsparcie.

Pytanie kierowcy BMW
Problem pojawia się podczas mrozów. W moim aucie z automatyczną skrzynią biegów po wrzuceniu R (wstecznego biegu), czasami D (biegu do normalnej jazdy) gaśnie silnik. Wyraźnie coś go przydusza, potem odpala normalnie. Dopiero po zagrzaniu silnika problem znika. Zmiany, jakie zostały dokonane: nowy EGR, wycięte klapki, wyczyszczony DPF, chłodnica spalin, wtryski, turbina. Zero błędów na komputerze. Proszę o pomoc.
Czytaj Więcej
Pytanie kierowcy BMW
W czerwcu 2016 kupiłam BMW F30 320i z przebiegiem 55 tys. km. Autko w świetnym stanie technicznym. Wczoraj, 27.02.17, dowiedziałam się w serwisie BMW, że rozrząd jest do wymiany. Dodam, że auto obecnie ma przejechane 65 tys. km. Dmuchałam i chuchałam na nie, jeżdżone jedynie po mieście, że średnią prędkością 50 km/godz. Nigdy go nie żyłowałam, bo wiem, jak drogie są części do BMW. Czy to normalne, że rozrząd przy tym przebiegu jest do wymiany?
Czytaj Więcej
Co roku gdy robi się zimno, oprócz hasła „zima zaskoczyła drogowców” wraca też temat smogu i jego źródeł. Problem ten wcale nie jest nowy. Sukcesywnie od wielu lat, jakość powietrza w polskich miastach jest bardzo zła. Źródła zanieczyszczeń to nie tylko wielki przemysł, ale również tak zwana niska emisja czyli piece centralnego ogrzewania, kominki i samochody. Co prawda źródła naukowe określają znacznie więcej możliwych przyczyn tego zjawiska, jednak my skupimy się na tych najbliższych.

W poprzednim artykule naszego bloga poruszyliśmy problem użytkowania pojazdów w warunkach zimowych. Dzisiaj opisujemy najczęściej występujące zimą usterki, oraz sposoby, by ich uniknąć.
W naszych warunkach klimatycznych powoli zanikają występujące naturalnie 4 pory roku. Dodatkowo coraz częściej zdarzają się anomalie w postaci trąb powietrznych, czy dynamicznych zmian pogody z dnia na dzień. Jest to jeden z efektów zmian klimatów, które obserwowane są na całym globie. Zmiany te przynoszą również krótkie okresy ekstremalnie niskich lub wysokich temperatur i okresy gwałtownych opadów śniegu zimą lub deszczu latem.