Szarpanie i biały dym na zimnym silniku w BMW – co jest powodem i jak to naprawić?

Pytanie kierowcy BMW

Gdy temperatura spada poniżej zera, to przez pierwsze kilometry w moim samochodzie występuje szarpanie. Dodatkowo z rury wydechowej leci biały dym. Lista napraw, jakie zrobiłem do tej pory: zregenerowana turbina, wymienione termostaty, wyczyszczony EGR-y, usunięty katalizator, usunięte klapki w dolocie oraz usunięty DPF. Korzystam z paliwa BP ultimate. Na komputerze pokładowym nie ma błędów. Proszę o wsparcie.

Problem dotyczył BMW 320d E91 z roku 2007, ale może zdarzać się też w innych modelach.

bmw szarpanie

BMW 3 E91

Odpowiedź serwisu BM Cars

Z przedstawionego opisu usterek i wykonanych prac wynika, że konieczne jest sprawdzenie wtrysków. Szczególnie na zimnym silniku. Nawet jeśli korekcje mieszczą się w limicie -4 do +5 °C, ale zbliżają się do wartości -2 lub +2 °C to konieczne jest dodatkowo sprawdzenie kompresji silnika i sprawdzenie wtrysków na stole pomiarowym. Ewentualnie trzeba będzie wymienić lub zregenerować wtryski.

Proszę mieć też na uwadze, że usunięcie z samochodu takich elementów jak katalizator i DPF może być powodem niedopuszczenia pojazdu do ruchu. Ponadto brak tych podzespołów powoduje znaczne zanieczyszczenie powietrza. Więcej na ten temat napisaliśmy w artykule: Czy samochody BMW są źródłem smogu?

Zapraszamy do odwiedzenia naszego serwisu, by dokonać szczegółowej diagnozy.

bmw szarpanie

BMW 320d Touring E91 | By nakhon100 [CC BY 2.0]

Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką

bmw szarpanie

Silnik z BMW 328i F30 | By HLW [CC BY-SA 3.0]

Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie

Darmowe Porady Techniczne

bmw szarpanie

Brudny EGR z BMW

2 komentarzy

Avatar

zbigniew pisze:

Odpowiedz
Październik 13, 2019 o 21:13

Mam problem z moim BMW E39 M52B28. Kiedy zapalam, to trzęsie autem i wylatują duże ilości białego dymu z lekko niebieskawym zabarwieniem. Podejrzewam problem z głowicą, ale czy może to być jeszcze inny problem. Mam silnik na pojedynczym vanosie. Jak to naprawić?

Mirosław Bodera – Członek Zarządu BM Cars

Mirosław Bodera – Członek Zarządu BM Cars pisze:

Odpowiedz
Październik 14, 2019 o 16:53

Opisane przez Pana objawy sugerują raczej wypadające zapłony – nierówna praca silnika i niebieski dym świadczący o niespalonym paliwie. Postawienie trafnej diagnozy wymaga pełnej diagnostyki silnika wraz z pomiarem kompresji. Sposób naprawy i koszty jesteśmy w stanie określić po wykonaniu diagnostyki. Zapraszamy do umówienia terminu wizyty.

Napisz komentarz

Pola z * są wymagane

Dodaj komentarz lub zadaj pytanie. Z chęcią pomożemy.