Wadliwa instalacja elektryczna w BMW 5 i 6 – jak sprawdzić czy zagraża mi pożar?
BMW AG poinformowało, że w pewnej grupie pojazdów z serii 5 i 6 występuje usterka w postaci wadliwego złącza przewodu plusowego. W krańcowych przypadkach wada ta może doprowadzić do pożaru pojazdu nawet na postoju z wyłączonym zapłonem.
Czym jest złącze wtykowe w instalacji elektrycznej BMW 5/6? Na czym polega fabryczna usterka tego elementu?
Przewód zasilający plusowy jest poprowadzony w modelach E60, E61, E63, E64 od akumulatora poprzez złącze śrubowe w podłodze bagażnika dalej do przodu pojazdu. Główne zasilanie poprowadzone jest właśnie tym przewodem.
Umiejscowienie złącza śrubowego oraz wpływ czynników atmosferycznych często doprowadza do korozji złącza. Dodatkowo nieodłączne drgania pojazdu mogą spowodować jego poluzowanie. W efekcie dochodzi do znacznego wzrostu oporności elektrycznej w tym miejscu. Może to w efekcie spowodować rozgrzanie elementu do wysokich temperatur i zapłon elementów pojazdu.
Jakich modeli i jakich roczników dotyczy ta usterka?
Problem ze złączem wtykowym dotyczył pojazdów z serii 5 i 6 (modele E60, E61, E63, E64) z całego okresu produkcji. W Polsce Akcją Serwisową objęto około 12 500 pojazdów.
Czy grozi mi pożar, jeśli w moim znajduje się wadliwa instalacja elektryczna?
Tak. Rozgrzanie przewodu plusowego w trakcie poboru znacznych wartości prądu, może spowodować stopienie izolacji i zapłon elementów pojazdu znajdujących się w bagażniku.
Czynności, które wymagają znacznej mocy:
- rozruch pojazdu,
- podgrzewanie szyb,
- podgrzewanie foteli,
- nadmuchy,
- ogrzewanie postojowe.
Jakie objawy mogą sugerować problem z instalacją elektryczną?
Początkowe problemy ze złączem wtykowym mogą być powiązane z błędami zasilania pojazdu w energię elektryczną. Nagle pojawią się komunikaty o automatycznej skrzyni biegów, odłączone zostaną systemy audio, nawigacji, iDrive itp. Krańcowo może pojawić się problem z rozruchem silnika i rozładowywaniem akumulatora na postoju.
Jak sprawdzić czy moje BMW posiada wadliwą instalację elektryczną?
Wizualne oględziny pozwolą sprawdzić stan przewodu plusowego od akumulatora w głąb pojazdu, szczególnie w okolicach podłogi bagażnika.
Nasz serwis ma dostęp do oficjalnej bazy danych BMW AG. Po numerze VIN jesteśmy w stanie zweryfikować i doradzić co należy zrobić w każdym przypadku.
Czy Autoryzowany Serwis BMW naprawi instalację elektryczną w moim aucie za darmo?
Tak. W zakresie Akcji Technicznej jest sprawdzenie i wymiana złącza przewodu plusowego na koszt BMW AG. Więcej na temat takich napraw napisaliśmy w tym artykule:
Co zrobić, jeśli nie mogę naprawić instalacji elektrycznej w Autoryzowanym Serwisie BMW?
BM Cars to specjalistyczny serwis BMW na Śląsku. Jesteśmy znanymi w branży ekspertami, którzy otwarcie dzielą się poradami technicznymi. Współpracujemy z BMW Polska w zakresie zakupu oryginalnych części i dostępu do oficjalnych informacji, zaleceń oraz procedur.
Jako niezależny serwis, mamy większą swobodę w publikowaniu naszej ekspertyzy, doborze markowych części oraz naprawie wszystkich BMW. Bez względu na to, czy objęte są one Akcją Techniczną.
Artykuły powiązane z tematem instalacji elektrycznych w BMW
- Naprawa Instalacji Elektrycznych w BMW
- Używane auta elektryczne – co należy wiedzieć o serwisowaniu?
- Jakie są konsekwencje amatorskiej wymiany silnika w BMW i jak je naprawić?
- Wadliwy EGR w BMW – jak sprawdzić, czy zagraża mi pożar?
Jestem za daleko od BM Cars. Co mam zrobić?
Mamy wielu klientów, którzy dojeżdżają do nas z daleka. Wiemy jednak, że nie każdy ma możliwość przyjazdu do naszego oddziału w Katowicach. Warto pamiętać, że niezależnie od tego, gdzie i przez kogo realizowana jest naprawa, przysługuje Ci gwarancja.
Jeśli Twoim regionie nie ma wartego zaufania serwisu oraz nie możesz przyjechać osobiście, rozważ możliwość transportowania Twojego samochodu na lawecie. W celu ustalenia szczegółów i kosztów prosimy, przejdź na stronę Umów Wizytę.