Wytrzymałość rozrządu w BMW E60 – kiedy trzeba go wymienić lub naprawić?
Pytanie kierowcy BMW E60 w sprawie łańcucha rozrządu
Jestem posiadaczem BMW E60. Auto ma zweryfikowany przebieg 167 000 km. Wszystko w aucie działa bez zarzutu. Nurtuje mnie jednak sprawa łańcucha rozrządu.
Wiem, że w silnikach 2.0d są duże problemy. Jak to wygląda w moim 3.0d? Znajomemu urwał się łańcuch rozrządu w jego X5 z tym samym silnikiem przy przebiegu 220 000 km. Proszę o poradę. Czy wymienić łańcuch? Czy jeździć tak jak jest, a przypadek znajomego uznać za pechowy?
Problem dotyczył modelu BMW 530 E60 z silnikiem diesla 3,0 l o mocy 235 KM wyprodukowany w 2007, ale zdarza się w innych modelach BMW.
Odpowiedź serwisu BM Cars w sprawie łańcuchów rozrządu
W modelu 530d (E60) nie pojawia się problem z łańcuchami bądź innymi elementami rozrządu. Opisany przypadek z X5 3,0d należy traktować jednostkowo. W tym silniku zerwanie łańcucha może nastąpić wskutek zastosowania niewłaściwego oleju do silnika, bądź też stosowania niedozwolonych metod uruchamiania silnika (na pych, na zaciąg itp.). W przypadku stosowania właściwych materiałów eksploatacyjnych i serwisowania regularnego samochodu w serwisie problemu z rozrządem nie występuje.
Przywołany przykład silnika 2,0d (N47) jest niechlubnym wyjątkiem w konstrukcjach BMW, gdzie zastosowano w latach 2007-2008 części niespełniające wymogów jakościowych – co objawiało się naciągnięciem łańcuchów i czasami ich przeskokiem lub zerwaniem. Silniki te w większości zostały objęte Akcją Techniczna BMW i problem jest naprawiany na koszt fabryki.
Jedynym sposobem dokładnego określenia aktualnego stanu pana rozrządu oraz ewentualnych kosztów związanych z wymianą, jest przeprowadzenie pełnej diagnozy komputerowej oraz oględzin pojazdu.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Wymiana łańcucha rozrządu – po jakim przebiegu?
- Metaliczny dźwięk z rozrządu w BMW – jak naprawić?
- Fabrycznie wadliwy rozrząd w BMW 3 F30 i innych modelach linii F