Wytrzymałość rozrządu w BMW – kiedy należy go naprawić lub wymienić?

Pytanie kierowcy BMW

Chciałbym zapytać o wytrzymałość rozrządu w BMW 5 F10. Czy w tym silniku konieczna jest wymiana podobnie jak w silniku N47 z BMW serii 5 E60? Jeżeli tak, to po jakim przebiegu i jaki jest orientacyjny koszt takiej naprawy?

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.

Problem dotyczył modelu BMW 5 F10 z silnikiem diesla 2,0 l o mocy 184 KM wyprodukowany po 2010, ale zdarza się w innych modelach BMW.

wytrzymałość rozrządu bmw

BMW 520d (F10) By M 93 [CC BY-SA 3.0 de], from Wikimedia Commons

Odpowiedź serwisu BM Cars

W silniku N47 w modelach po 2010 roku nie przewidziano okresowej wymiany elementów rozrządu. Akcja techniczna dotycząca rozrządów w silniku N47 obejmowała egzemplarze z lat 2007-2008 i została zakończona w roku 2015.

Ten sam silnik z drobnymi udoskonaleniami jest nadal produkowany i montowany w wielu modelach. Części składowe napędu rozrządu zostały zmienione w stosunku do tych z lat 2007-2008 i jak do tej pory nie notuje się masowych przypadków ich uszkodzenia po niewielkich przebiegach.

Opinie na temat trwałości rozrządu i całego silnika N47 w nowych modelach (po 2010 roku) trudno jeszcze zebrać ze względu na niewielką ilość pojazdów z bardzo dużymi przebiegami na polskim rynku.

Jedynym sposobem dokładnego określenia aktualnego stanu pana rozrządu oraz ewentualnych kosztów związanych z wymianą, jest przeprowadzenie pełnej diagnozy komputerowej oraz oględzin pojazdu.

wytrzymałość rozrządu bmw

Silnik BMW N20 | Photo: Peter Stevens [CC BY 2.0]

Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką

wytrzymałość rozrządu bmw

Silnik BMW M62 widoczny łańcuch rozrządu i ślizgi

Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie

Darmowe Porady Techniczne

wytrzymałość rozrządu bmw

BMW 5 F10 By nakhon100 (BMW 520d M Sport F10) [CC BY 2.0], via Wikimedia Commons

5 komentarzy

Avatar

Jarek pisze:

Odpowiedz
Luty 3, 2019 o 16:19

Czy ktoś może wie, jak wygląda sprawa rozrządu w BMW 430i F36? Jakie koszty i po jakim przebiegu? Pozdrawiam

Piotr Bodera – webmaster BM Cars

Piotr Bodera – webmaster BM Cars pisze:

Odpowiedz
Luty 8, 2019 o 10:45

Podobnie jak w innych współczesnych silnikach benzynowych BMW nie przewidziało okresowej wymiany łańcuchów i elementów rozrządu. W modelu F36 z silnikiem 3,0 i (B48B20) nie występuje problem tak masowy, jak w starszych silnikach benzynowych lub 2.0d. Ewentualne odgłosy z rozrządu pojawiają się zazwyczaj po przebiegach zbliżonych do 200 tysięcy kilometrów. Jednak nawet przy mniejszych przebiegach należy obserwować pracę silnika i w przypadku pojawienia się dziwnych odgłosów typu grzechotanie, dzwonienie lub stuki, sprawdzić stan rozrządu w serwisie specjalizującym się w obsłudze marki BMW.

Avatar

Marek pisze:

Odpowiedz
Sierpień 22, 2019 o 10:00

W mojej f10 520d rok 2011 przebieg 251 000 w trakcie jazdy autostradą przy prędkości ok 150 km/h nagle silnik przestał reagować na pedał gazu pokazał się komunikat o awarii jednostki napędowej. Zjechałem na pobocze samochód zgasł i koniec jazdy (żadnej informacji o błędach na wyświetlaczu – efekt pękł łańcuch rozrządu i silnik zmasakrowany (aby było ciekawiej to samochód w poprzednim tygodniu był na przeglądzie w serwisie no i żadnych błędów i uwag tylko jeździć – ale faktycznie nic nie było słychać przy uruchamianiu zimnego silnika, a jestem przewrażliwiony na jakiekolwiek stuki, puki i inne dziwne sygnały). Taka “miła” niespodzianka. Więc w przypadku tych silników (bo ponoć mój przypadek nie jest odosobniony) , trzeba mieć się na baczności i jak to mi teraz powiedział gościu z serwisu w tych silnikach bez względu na to czy objawy są czy też nie, to pomiędzy 150 a 200 tys.km rozrząd w tym modelu TRZEBA wymienić (tylko szkoda że tak późno człowiek się o tym dowiedział -“delikatna” różnica w kosztach).

Avatar

Marek pisze:

Odpowiedz
Sierpień 22, 2019 o 10:06

W sumie to tak się rozpisałem, że zapomniałem zadać pytania – czy w tym przypadku gdy jest konieczność wymiany silnika, to czy jest możliwość zamontowania silnika twinturbo z modelu 525d ?

Mirosław Bodera – Członek Zarządu BM Cars

Mirosław Bodera – Członek Zarządu BM Cars pisze:

Odpowiedz
Wrzesień 7, 2019 o 10:50

Teoretycznie istnieje możliwość zamontowania dowolnego silnika, jednakże zmiana silnika na inny powinna być powiązana z wymianą pozostałych elementów takich jak: zespół przeniesienia napędu (skrzynia biegów, wał napędowy, półosie tylny most). W przypadku znacznego zwiększenia mocy również inny układ hamulcowy i układ chłodzenia. Tak przeróbka oznacza przeróbkę samochodu w znacznym zakresie.

Więcej na temat wymiany silników w samochodach BMW opisaliśmy w naszej poradzie:
https://www.bmcars.pl/porady/2018/05/czy-mozna-wymienic-silnik-w-bmw-na-wiekszy/

Napisz komentarz

Pola z * są wymagane

Dodaj komentarz lub zadaj pytanie. Z chęcią pomożemy.