Silne wibracje nadwozia po wymianie rozrządu i koła dwumasowego w BMW

Pytanie kierowcy BMW

Mam problem z moim BMW. Po wymianie rozrządu i koła dwumasowego pojawiły się wibracje lewarka zmiany biegów i w całym samochodzie są odczuwalne wibracje.

Mój obecny mechanik mówił, żeby wyważyć wał, bo wszystko wygląda OK. Po wyważeniu wału dalej to samo. Nie da się jechać samochodem na autostradzie, bo wibracje przy prędkości powyżej 80 km/h są bardzo mocno odczuwalne.

Problem dotyczył modelu BMW F30 320d, ale zdarza się w innych BMW serii F.

BMW F30 320d
BMW 320d Luxury Line (F30) by M 93 (CC BY-SA 3.0 DEWikimedia Commons

Odpowiedź serwisu BM Cars

Jeśli opisane wibracje pojawiają się tylko w trakcie jazdy przy prędkości powyżej 80 km/h, to są związane z elementami układu jezdnego:

  • koła,
  • piasty,
  • półosie.

W tym zakresie należy szukać rozwiązania. Najczęściej dochodzi do „rozważenia” kół i drgania pojawiają się, przy określonych prędkościach. Mogą one zanikać lub zmniejszać się zależnie od danej usterki. Jest to związane ze zjawiskiem wpadania w rezonans elementów karoserii pod wpływem drgań kół lub ich elementów.

Postawienie trafnej diagnozy wymaga wykonania diagnostyki pojazdu i układu jezdnego.

BMW F30 M3
BMW F30 M3 | Tianyu10 [CC BY-SA 3.0], via Wikimedia Commons

Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką

BMW silnik M62
Silnik BMW M62 widoczny łańcuch rozrządu i ślizgi

Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie

BMW 3 F30
BMW 3 F30 | By Jonathan Palombo (MA62 PFK) [CC BY 2.0], via Wikimedia Commons
Komentowanie dla tego wpisu jest zablokowane.