Wyciekająca woda z wydechu BMW – co to oznacza i jak temu zapobiegać?

Pytanie kierowcy BMW

Mam pytanie. Skąd się biorą bardzo duże ilości wody w układzie wydechowym? W moim aucie, po każdym odpaleniu wycieka ona z tłumika. Co jest powodem takiej usterki?

Problem dotyczył modelu BMW 320i F30, ale zdarza się w innych BMW.

BMW 3 F30
BMW 328i F30 | EurovisionNim [CC BY-SA 4.0], via Wikimedia Commons

Odpowiedź serwisu BM Cars

W silnikach benzynowych para wodna jest częścią składową spalin – produktem spalania paliwa. Na zimnym silniku i na nierozgrzanym układzie wydechowym w tym również w zimnym katalizatorze dochodzi do skraplania się pary wodnej. Wydostaję się ona z rury wydechowej w drobnych ilościach.

Przy ruszaniu może nawet pojawiać się zjawisko strużki wody wyciekającej z rury wydechowej. Jest to nadal skroplona para, która nagromadziła się w zimnym układzie wydechowym. Bardzo ważne jest, żeby pojazdy z silnikami benzynowymi były eksploatowane w sposób umożliwiający im osiągnięcie temperatury eksploatacyjnej.

Częsta jazda na bardzo krótkich odcinkach szczególnie w zimne dni może doprowadzić do pojawiania się poza obłokami pary z rury wydechowej i cieknącej wody również rdzy na bagnecie pomiaru poziomu oleju oraz „masła” na korku olejowym. Jest to spowodowane kondensacją pary wodnej pod pokrywą zaworów i w skrzyni korbowej silnika.

W razie wątpliwości sugerujemy rozpocząć od pełnej diagnozy komputerowej, w celu sprawdzenia stanu silnika oraz układu wydechowego.

BMW 3 F30
BMW 320d Luxury Line (F30) by M 93 (CC BY-SA 3.0 DEWikimedia Commons

Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką

rozrząd BMW
Silnik BMW N20 | Photo: Peter Stevens [CC BY 2.0]

Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie

BMW 328i F30 | EurovisionNim [CC BY-SA 4.0], via Wikimedia Commons
Komentowanie dla tego wpisu jest zablokowane.