Odgłosy dzwonienia po wymianie rozrządu w BMW z silnikiem N47 – jak to naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
Posiadam BMW z silnikiem N47. Słyszałem grzechot rozrządu przez 3 sekundy po uruchomieniu. Po wymianie kompletnego rozrządu (nie było tragedii) nagle zaczął „dzwonić”. Dźwięk słychać non stop, ale tylko po przejechaniu dłuższej trasy, czyli zagrzaniu silnika. Z tego, co wiem, to nie możliwe jest, żeby łańcuch rozrządu rozciągał się i kurczył. Proszę o poradę.
Problem może dotyczyć wszystkich BMW z silnikiem N47.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Sugerujemy, by wykonaną wymianę rozrządu zweryfikować i ewentualnie powtórzyć.
Konieczne jest sprawdzenie wszystkich wymienionych elementów. Jeśli wymieniono kompletny rozrząd: łańcuchy, ślizgi, koła zębate i napinacze i wykonano to poprawnie, to nie może być żadnych odgłosów.
Konieczne jest też zweryfikowanie czy odgłosy „dzwonienia” dochodzą z rozrządu czy z innego elementu silnika.
Pełna diagnoza komputerowa oraz oględziny dadzą nam pełny obraz zaistniałej sytuacji.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Wymiana łańcucha rozrządu – po jakim przebiegu?
- Metaliczny dźwięk z rozrządu w BMW – jak naprawić?
- Fabrycznie wadliwy rozrząd w BMW 3 F30 i innych modelach linii F