Odgłosy dzwonienia po wymianie rozrządu w BMW z silnikiem N47 – jak to naprawić?

Pytanie kierowcy BMW

Posiadam BMW z silnikiem N47. Słyszałem grzechot rozrządu przez 3 sekundy po uruchomieniu. Po wymianie kompletnego rozrządu (nie było tragedii) nagle zaczął „dzwonić”. Dźwięk słychać non stop, ale tylko po przejechaniu dłuższej trasy, czyli zagrzaniu silnika. Z tego, co wiem, to nie możliwe jest, żeby łańcuch rozrządu rozciągał się i kurczył. Proszę o poradę.

Problem może dotyczyć wszystkich BMW z silnikiem N47.

dzwonienie rozrzad bmw
BMW 118i | Vauxford [CC BY-SA 4.0], via Wikimedia Commons

Odpowiedź serwisu BM Cars

Sugerujemy, by wykonaną wymianę rozrządu zweryfikować i ewentualnie powtórzyć.

Konieczne jest sprawdzenie wszystkich wymienionych elementów. Jeśli wymieniono kompletny rozrząd: łańcuchy, ślizgi, koła zębate i napinacze i wykonano to poprawnie, to nie może być żadnych odgłosów.

Konieczne jest też zweryfikowanie czy odgłosy „dzwonienia” dochodzą z rozrządu czy z innego elementu silnika.

Pełna diagnoza komputerowa oraz oględziny dadzą nam pełny obraz zaistniałej sytuacji.

dzwonienie rozrzad bmw
N47 – Silnik wysokoprężny (Diesel) w BMW

Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką

dzwonienie rozrzad bmw
Silnik BMW M62 widoczny łańcuch rozrządu i ślizgi

Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie

dzwonienie rozrzad bmw
BMW X1 E84 | CC BY-SA 3.0 (DE) M 93 / Wikimedia Commons, via Wikimedia Commons
Komentowanie dla tego wpisu jest zablokowane.