Wibracje i falowanie obrotów w BMW – jak to naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
Czuję wibracje w kabinie na wolnych obrotach i czasem delikatnie falują obroty. Trwa to dosłownie trzy sekundy i później obroty wracają do normy. Drżenie jednak pozostaje. Podczas jazdy nie ma żadnych problemów.
Dodam, że przez te wibracje wymieniłem już uszczelniacze na wałkach Vanos. Jednak problem wibracji na wolnych obrotach pozostał. Sprawdziłem poduszki silnika i rzekomo są sprawne. Proszę o pomoc w rozwiązaniu irytującego problemu.
Problem dotyczył BMW 5 E60 z silnikiem benzynowym 2,5 l z 2007 roku, ale może zdarzać się też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Opisany problem wibracji i sporadycznego falowania obrotów silnika jest bardzo złożony i może być wywoływany przez bardzo różne rodzaje usterek.
Poza elementami zawieszenia silnika, jak poduszki silnika i skrzyni biegów, konieczne jest sprawdzenie wszystkich elementów wirujących. Są to: koło pasowe, koło dwumasowe – jeśli występuje w pana modelu.
Konieczna jest również pełna diagnostyka silnika z układem wtryskowym.
Dla postawienia diagnozy konieczne jest umówienie terminu i pełne sprawdzenie pojazdu.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Wibracje i odpalanie silnika w BMW bez koła pasowego – czym to grozi?
- Katalizator w BMW – problemy i naprawa konwertera katalitycznego w autach benzynowych
- Wysokie zużycie oleju w BMW – co jest powodem i jaka jest norma?