Problemy ze skrzynią rozdzielczą i mostem w BMW – jak je naprawić?

Pytanie kierowcy BMW

Mam trzy problemy:

Skrzynia biegów automat – pół roku temu wymieniona po awarii. Zablokował się bieg i strasznie szarpała na niższych biegach. Obecnie po wymianie pojawiają się podobne szarpnięcia, przy przełączaniu z R (bieg wsteczny) na P (tryb parkowania) oraz na niższych biegach. Szczególnie mocno czuć szarpnięcia przy szybszym dodawaniu gazu.

Przy powolnym toczeniu auta, na przykład dojeżdżając do sygnalizacji świetlnej słychać jakieś tarcia z okolic przedniej osi. Podobne, choć głośniejsze odgłosy słychać podczas jazdy na rondzie.

Na postoju, gdy włącza się tryb auto start-stop (automatyczne wyłączenie silnika), czuję na kierownicy rytmiczne drgania. Tak jakby coś delikatnie uderzało w kolumnę kierownicy.

W poprzednich serwisach mówiono mi, że trudno jest odtworzyć te błędy. Z tego względu nie da się ich zdiagnozować i naprawić. Proszę o poradę.

Problem dotyczył BMW 5 (F10) z 2015 2.0d xDrive, ale może zdarzać się też w innych modelach.

skrzynia rozdzielcza bmw

BMW 5 F10 | By Manoj Prasad [CC BY-SA 2.0]

Odpowiedź serwisu BM Cars

Na podstawie opisanych objawów można przypuszczać, że ma Pan problem ze skrzynką rozdzielczą. Jest to element włączający napęd na przednią oś. Jego uszkodzenie mechaniczne bardzo często objawia się szarpnięciami w trakcie przyspieszania lub jazdy jednostajnej pod większym obciążeniem np. pod górkę. W diagnozie komputerowej bardzo często nie widać sygnałów o usterce. Nie wyświetla się również żadna kontrolka ostrzegawcza.

Naprawa wymaga rozbiórki skrzynki, oceny stopnia jej zużycia i regeneracji zużytych elementów. W katalogu BMW nie przewidziano do takiej naprawy żadnych części zamiennych. Producent sugeruje wymianę skrzynki na nową.

Jeśli chodzi o odgłosy tarcia z przodu w trakcie jazdy, to konieczne jest zweryfikowanie źródła dźwięku. Odgłosy tarcia dochodzące z jednej strony podczas jazdy po łuku (na rondzie) sugerują uszkodzenie łożyska koła lub problemy z przednim mostem.

Powyższe uwagi zostały oparte jedynie na opisie usterek, postawienie trafnej diagnozy wymaga wykonania pełnej diagnostyki pojazdu w serwisie i w trakcie próby drogowej.

Zapraszamy do skorzystania z usług BM Cars.

skrzynia rozdzielcza bmw

Wnętrze BMW 5 F10 | By Benny Hiltscher [CC BY-SA 3.0]

Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką

skrzynia rozdzielcza bmw

Automatyczna skrzynia biegów w BMW 530d z 2005 r. | By EricS [CC BY-SA 3.0]

Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie

Darmowe Porady Techniczne

skrzynia rozdzielcza bmw

BMW 5 F10 | By Manoj Prasad [CC BY-SA 2.0]

2 komentarzy

Avatar

Mariusz Włosek pisze:

Odpowiedz
Październik 24, 2017 o 19:11

Witam .e38 750 brak reakcji na pedal gazu. Odpala rusza na wolnych obrotach a na pedal nie reaguje obroty stoją w miejscu samochód normalnie jeździł do dzisiaj

Mirosław Bodera – Członek Zarządu BM Cars

Mirosław Bodera – Członek Zarządu BM Cars pisze:

Odpowiedz
Listopad 25, 2017 o 11:10

Opisany problem jest związany prawdopodobnie z uszkodzonym pedałem gazu lub brakiem odczytu pozycji potencjometru pedału gazu. Możliwe są również uszkodzenia na linii CAN i samego sterownika DME. Dla postawienia trafnej diagnozy konieczna jest pełna diagnostyka komputerowa samochodu. Tymczasem proponuję odłączyć na 30 minut akumulator i zresetować dotychczasowe ustawienia i adaptacje. Po ponownym podłączeniu akumulatora konieczne będzie przejechanie około 20 kilometrów dla ponownego ustawienia adaptacji sterownika DME.

Napisz komentarz

Pola z * są wymagane

Dodaj komentarz lub zadaj pytanie. Z chęcią pomożemy.