Zjawisko „kulejącego” BMW – co jest przyczyną i jak to naprawić?

Pytanie kierowcy BMW – kulejące BMW

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że nadwozie mojego samochodu dziwnie delikatnie kołysze (mocniej na zakrętach). Podczas jazdy ma się wrażenie, jakby jechało się na skrzywionym kole lub jakby coś było przyklejone do opony.

Zawieszenie jest sprawne, sprawdzałem trzy komplety kół i na każdym ten sam objaw. Jedyna rzecz, jaka mnie zastanawia to fakt, że w prawym przednim kole klocek hamulcowy w pewnym punkcie dość mocno ociera o tarcze. Moje pytanie brzmi czy ten ocierający klocek może powodować wrażenie „kulejącego” samochodu?

Problem dotyczył modelu BMW 520i (E39), ale zdarza się również w innych modelach.

BMW 5 E39 kulejące zawieszenie
BMW 5 E39 Alpina | By OlliFoolish (Own work) [CC BY-SA 3.0], via Wikimedia Commons

Odpowiedź serwisu BM Cars – przyczyna kulejącego BMW

Opisane zachowanie samochodu wskazuje raczej na problem związany z zawieszeniem lub amortyzacją (uszkodzony amortyzator) lub duża różnica tłumienia pomiędzy stroną lewą, a prawą.

Ocieranie klocków o tarcze nie może być przyczyną kołysania się nadwozia. W przypadku zatartych zacisków hamulcowych i trzymania hamulca po jednej stronie wystąpiłyby dodatkowo objawy silnego rozgrzewania się koła nawet po krótkiej jeździe.

Sugerujemy dokładniejszą diagnozę łącznie z ponownym sprawdzeniem zawieszenia i amortyzatorów.

BMW 5 E39 kulejące zawieszenie
BMW 525i E39

Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką

kulejące zawieszenie
Układ zawieszenia na przykładzie BMW i3 | By LunchboxLarry [CC BY-SA 2.0]

Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie

BMW 5 E39 kulejące zawieszenie
BMW M5 E39 | By M5_E39_Terabass.jpg: Terabassderivative work: WaddleDee72 (M5_E39_Terabass.jpg) [CC BY-SA 3.0], via Wikimedia Commons
Komentowanie dla tego wpisu jest zablokowane.