Opadające zawieszenie w BMW – co jest powodem i jak to naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
Chodzi mi o opadające tylne zawieszenie. Wymieniłem już poduchy, jedną w październiku 2010, drugą 3 miesiące temu. Od 2 tygodni auto przez noc siada na tyłku, przez dzień jak jeździmy, jest OK. Mechanik 2 dni temu wymienił czujnik przy prawym kole, bo na kompie pokazywał błąd i stał faktycznie trochę krzywo na prawą stronę. Niestety dalej samochód siada przez noc na tyłku. Wystarczy rano pstryknąć centralnym zamkiem i auto się podnosi. To nie może tak zostać. Mój mechanik niestety załamał ręce. Bardzo proszę o pomoc.
Problem dotyczył modelu BMW 530D touring (E39), ale zdarza się również w innych modelach.

BMW M5 E39 | By M5_E39_Terabass.jpg: Terabassderivative work: WaddleDee72 (M5_E39_Terabass.jpg) [CC BY-SA 3.0], via Wikimedia Commons
Odpowiedź serwisu BM Cars
W modelu E39 z pneumatycznym zawieszeniem pojawia się problem opadającego zawieszenia po dłuższym postoju. Sprawnie działające zawieszenie nie powinno opadać samoczynnie w ciągu kilkudniowego nawet postoju. Elementem, który najczęściej ulega uszkodzeniu, są poduszki zawieszenia. Natomiast cały układ pneumatycznego poziomowania zawiera dużo więcej elementów m.in czujniki poziomowania, przewody ciśnieniowe i układ kompresora ze zbiornikiem sprężonego powietrza.
Dla postawienia prawidłowej diagnozy uszkodzenia układu należy dokładnie sprawdzić cały układ wraz z dokładną diagnozą komputerową jego sterowania.
Zapraszamy do skorzystania z usług naszego serwisu.

BMW 525i E39
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Ściąganie kierownicy w BMW – co jest powodem i jak to naprawić?
- Wymiana i naprawa sworzni wahaczy przednich w BMW
- Skrzypiące tylne zawieszenie w BMW X5 – co jest powodem usterki?

Układ zawieszenia na przykładzie BMW i3 | By LunchboxLarry [CC BY-SA 2.0]
Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie

Przykładowy wahacz i sworznie Meyle HD | © MEYLE AG