Stuki z przodu BMW w czasie jazdy na zakrętach – jak to naprawić?

Słyszysz stuki w BMW na zakrętach? Wszelkie odgłosy stuknięć wydobywające się z auta BMW należy traktować z odpowiednią uwagą. Dlatego zweryfikuj, kiedy dokładnie pojawiają się te odgłosy i niezwłocznie udaj się do serwisu. Zwlekanie może spowodować poważne problemy drogowe.

Stuki w BMW na zakrętach
BMW 3 G20 | © BMW AG Fabian Kirchbauer Photography

Stuki w BMW na zakrętach i inne niepokojące dźwięki z przodu auta w czasie jazdy?

Odgłosy z przodu pojazdu pojawiające się w trakcie jazdy zawsze związane są z pojawiającymi się luzami elementów zawieszenia kół lub układu kierowniczego. Rzecz dotyczy aut po kolizjach oraz jazdy na drogach o złej nawierzchni. W takich warunkach dochodzi do nadmiernego zużycia:

  • wahaczy,
  • drążków kierowniczych,
  • amortyzatorów z ich gniazdami
  • przekładni kierowniczej.

Luzy mocowania tych elementów objawiają się w formie stuków, skrzypień lub niestabilności toru jazdy. Ponadto, jeżeli odgłosy pojawiają się przy skręcie kół, to może to mieć związek ze zużyciem elementów przekładni kierowniczej. Zwłaszcza w przypadku modeli z serii F i G wyposażonych w przekładnie elektryczne jest to zjawisko dość powszechne.

Stuki w BMW na zakrętach
BMW 535i (F10) | By S 400 HYBRID [CC], from Wikimedia Commons

Stuki w BMW na zakrętach – jakich modeli dotyczy to zjawisko?

Zjawisko pojawiających się w miarę zużycia odgłosów z zawieszenia przedniego dotyczy wszystkich modeli BMW i Mini.

Czy dalsza eksploatacja pojazdu z występującymi stukami jest bezpieczna dla kierowcy?

Po pojawieniu się odgłosów konieczna jest pilna wizyta w serwisie lub stacji diagnostycznej. Tylko diagnoza specjalistów pozwoli określić elementy do wymiany oraz ocenę ryzyka dalszej eksploatacji. Ignorowanie jakichkolwiek odgłosów w trakcie jazdy może doprowadzić do uszkodzenia kolejnych elementów. Dodatkowo stwarza niebezpieczeństwo dla samego użytkownika pojazdu i innych użytkowników dróg.

Drążek kierowniczy BMW stuki na zakrętach
Drążek kierowniczy na przykładzie prototypu Wrightspeed X1 | User Leonard G. on en.wikipedia, CC SA 1.0, via Wikimedia Commons

Stuki w BMW na zakrętach – jak naprawić źródło problemu?

Po zdiagnozowaniu źródła występujących dźwięków zalecana jest wymiana elementów zawieszenia i układu kierowniczego na nowe. Zazwyczaj po każdej takiej wymianie, konieczna jest kontrola ustawienia geometrii kół i ewentualna jej korekta. Ewentualnie, w przypadku stwierdzenia uszkodzenia przekładni kierowniczej poza jej wymianą można również dokonać jej regeneracji.

Pełny zakres, opisanych powyżej napraw wykonujemy w serwisie BM Cars w Katowicach.

układ zawieszenia BMW stuki na zakrętach
Układ zawieszenia na przykładzie BMW i3 | By LunchboxLarry [CC BY-SA 2.0]
Komentowanie dla tego wpisu jest zablokowane.