Czy trzeba podtrzymać zasilanie podczas wymiany akumulatora w BMW E63?

Pytanie kierowcy BMW

Chcę wymienić akumulator w moim BMW. Czy mogę podpiąć inny akumulator na czas wymiany? Chcę by samochód, miał zasilanie na czas operacji. Czy jest to konieczne? Nie chcę, aby samochód stracił ustawienia gdy wypnę go z prądu.

Problem dotyczył BMW 635 E63 z silnikiem diesla z 2009 roku, ale może występować też w innych modelach.

BMW 6 E63
BMW 6 E63 | Rudolf Stricker [CC BY-SA]

Odpowiedź serwisu BM Cars

Podpięcie innego źródła zasilania (drugiego akumulatora) jest możliwe przez przednie złącza i pozwala na zachowanie dotychczasowych ustawień indywidualnych pojazdu oraz zapisanych adaptacji sterowników. W przypadku modeli z serii E nie jest to wymagane, ale ułatwia wykonanie operacji i zachowuje wyżej wymienione dane.

Dodatkowo po wymianie akumulatora powinna być wykonana jego rejestracja z wpisaniem pojemności i typu nowego akumulatora za pomocą komputera diagnostycznego. Pozwoli to na jego prawidłowe ładowanie i tym samych przedłuży okres jego eksploatacji.

Zapraszamy do skorzystania z usług naszego serwisu.

akumulator
Przykładowy akumulator stosowany w autach BMW

Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką

BMW 6 E63 | OSX [Public domain]

Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie

BMW M6 E63
BMW M6 E63 | Alexandre Prevot (CC BY-SA 2.0)
Reklama partnera afiliacyjnego

2 komentarzy

Avatar

Ponievash pisze:

Odpowiedz
11 czerwca, 2020 o 00:54

Odpiąłem akumulator następnie go wpiąłem w Bmw e87 2004 120d teraz auto odpala tylko z pychu lub na kable ładowanie jest oraz akumulator jest naładowany brzmi to jakby odcinało mi zapłon (czujnik pirotechniczny cały) pala się kontrolki ABS oraz poduszek ciśnienia w kołach jakieś pomysły?

Mirosław Bodera – Członek Zarządu BM Cars

Mirosław Bodera – Członek Zarządu BM Cars pisze:

Odpowiedz
15 czerwca, 2020 o 18:27

Samo odpięcie i przypięcie akumulatora nie powinno spowodować takiego zachowania pojazdu. Po uruchomieniu silnika i przejechaniu krótkiego odcinka kontrolki ABS/DSC powinny zgasnąć.Brak możliwości odpalenia silnika sugeruje rozkodowanie EWS (immobilizera). Jeśli w trakcie odłączania i podłączania nowego akumulatora kluczyk był w stacyjce to mogło dojść do jego rozkodowania w stosunku do kodów EWS. W takim przypadku silnik nie odpali. Postawienie trafnej diagnozy wymaga jednak diagnostyki komputerowej pojazdu. Zapraszamy

Napisz komentarz

Pola z * są wymagane

Dodaj komentarz lub zadaj pytanie. Z chęcią pomożemy.