Drgania nadwozia na wolnych obrotach w BMW – co jest przyczyną i jak to naprawić?

Pytanie kierowcy BMW

Mam problem z drganiami przenoszącymi się na karoserię na wolnych obrotach. Poprzedni właściciel mówił mi, że były wycinane katalizatory. Na forach piszą, że to wina łącznika elastycznego. Moje pytanie – czy ten temat jest państwu znany i czy można liczyć na usunięcie usterki w BM Cars?

Problem dotyczył modelu BMW 3 – E46 2.0 diesel ale występuje także w innych modelach.

drgania nadwozia wolne obroty BMW

BMW 3 E46

Odpowiedź serwisu BM Cars

Opisany problem wibracji przenoszących się na nadwozie jest dość częstym zjawiskiem w modelach z silnikami diesla. Nadmierne drgania mogą być spowodowane uszkodzonym kołem pasowym (tłumikiem drgań), uszkodzonymi poduszkami silnika, lub też problemami związanymi z pracą samego silnika (zbyt niskie lub falujące obroty).

Problemy związane z układem wydechowym który po ingerencji (np. wycięcie katalizatora, wymiana łącznika elastycznego) został źle spasowany, zazwyczaj wywołują reakcje dźwiękowe, odgłosy uderzającej końcówki wydechu o nadwozie itp. Natomiast rzadko bywają źródłem wibracji przenoszących się na nadwozie. Postawienie trafnej diagnozy wymaga wizyty w serwisie i dokonania oględzin pojazdu.

Zapraszamy do skorzystania z usług naszego serwisu.

drgania nadwozia wolne obroty BMW

BMW 3 E46 Touring | By Rudolf Stricker (Own work) [GFDL or CC-BY-SA-3.0], via Wikimedia Commons

Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką

Koło pasowe BMW

Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie

Darmowe Porady Techniczne

drgania nadwozia wolne obroty BMW

Przykładowy katalizator. Tu samochodu MINI (produkowanego przez BMW)

4 komentarzy

Avatar

Stanisław pisze:

Odpowiedz
Maj 13, 2014 o 6:31 am

Mam w MINI Cooper S Clubman z roku 2008 głośną pracę na zimnym silniku. Po nagrzaniu głośność ustępuje. Przebieh 40 000 km. W innym serwisie mówią, że rozrząd jest w całości do wymiany? To nieprawdopodobne. Czy mają rację?

Maj 24, 2014 o 11:33 am

Nie jesteśmy w stanie bez oględzin potwierdzić wcześniejszej diagnozy związanej z odgłosami w Pańskim samochodzie. Niestety w tym modelu zarówno z silnikami benzynowymi jak i diesla pojawiały się problemy z rozrządem, niezależnie od przebiegu. Zapraszamy do skorzystania z usług naszego serwisu.

Avatar

Robert Kantor pisze:

Odpowiedz
Czerwiec 19, 2019 o 11:23 pm

Witam posiadam BMW E60 2.5 BENZYNA 2007 rok problem polega na tym ze czuje wibracje w kabinie na wolnych obrotach i czasem delikatnie faluja obroty doslownie na 3 sekundy i poznie obroty wracaja do normy a drrzenie pozostaje podczas jazdy zadych problemow dodam ze przez te wibracje wymienilem uszczelniacze na walkach vanos problem wibracji na wolnych pozostal sprawdzano poduszki silnika i rzekomo sa sprawne prosze o pomoc w rozwiazaniu irytujacego problemu.

Mirosław Bodera – Członek Zarządu BM Cars

Mirosław Bodera – Członek Zarządu BM Cars pisze:

Odpowiedz
Lipiec 11, 2019 o 5:18 pm

Opisany przez pana problem wibracji i czasami falowania obrotów silnika jest bardzo złożony i może być wywoływany przez bardzo różne rodzaje usterek.

Poza elementami zawieszenia silnika (poduszki silnika i skrzyni biegów), konieczne jest sprawdzenie wszystkich elementów wirujących. Jak koło pasowe, koło dwumasowe – jeśli występuje w tym modelu.

Konieczna jest również pełna diagnostyka silnika z układem wtryskowym.

Dla postawienia diagnozy konieczne jest umówienie terminu i pełne sprawdzenie pojazdu.

Napisz komentarz

Pola z * są wymagane

Dodaj komentarz lub zadaj pytanie. Z chęcią pomożemy.