Drgania nadwozia na wolnych obrotach w BMW – co jest przyczyną i jak to naprawić?

Pytanie kierowcy BMW

Mam problem z drganiami przenoszącymi się na karoserię na wolnych obrotach. Poprzedni właściciel mówił mi, że były wycinane katalizatory. Na forach piszą, że to wina łącznika elastycznego. Moje pytanie – czy ten temat jest państwu znany i czy można liczyć na usunięcie usterki w BM Cars?

Problem dotyczył modelu BMW 3 – E46 2.0 diesel, ale występuje także w innych modelach.

drgania nadwozia wolne obroty BMW
BMW 3 E46 | IFCAR, Public domain, via Wikimedia Commons

Odpowiedź serwisu BM Cars

Opisany problem wibracji przenoszących się na nadwozie jest dość częstym zjawiskiem w modelach z silnikami diesla. Nadmierne drgania mogą być spowodowane uszkodzonym kołem pasowym (tłumikiem drgań), uszkodzonymi poduszkami silnika, lub też problemami związanymi z pracą samego silnika (zbyt niskie lub falujące obroty).

Problemy związane z układem wydechowym, który po ingerencji (np. wycięcie katalizatora, wymiana łącznika elastycznego) został źle spasowany, zazwyczaj wywołują reakcje dźwiękowe, odgłosy uderzającej końcówki wydechu o nadwozie itp. Natomiast rzadko bywają źródłem wibracji, przenoszących się na nadwozie. Postawienie trafnej diagnozy, wymaga wizyty w serwisie i dokonania oględzin pojazdu.

Zapraszamy do skorzystania z usług naszego serwisu.

drgania nadwozia wolne obroty BMW
BMW 3 E46 Touring | By Rudolf Stricker (Own work) [GFDL or CC-BY-SA-3.0], via Wikimedia Commons

Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką

Koło pasowe BMW

Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie

drgania nadwozia wolne obroty BMW
Przykładowy katalizator. Tu samochodu MINI (produkowanego przez BMW)
Komentowanie dla tego wpisu jest zablokowane.