Jak uzyskać należną naprawę auta w ramach Akcji Serwisowej BMW?
Producenci aut są odpowiedzialni za wyprodukowanie pojazdów spełniających normy bezpieczeństwa. Gdy jakiś element posiada fabryczną wadę, to producent jest zobowiązany do przeprowadzenia bezpłatnej naprawy. Dowiedz się, czym są Akcje Serwisowe i jak za darmo naprawić swoje BMW.
Czym są Akcje Serwisowe BMW?
Akcje Serwisowe lub inaczej określane jako Akcje Techniczne są organizowane przez wszystkie koncerny samochodowe. Ich zadaniem jest poprawienie błędów konstrukcyjnych wykrytych w trakcie eksploatacji przez kierowców. Pojazdy zakwalifikowane do konkretnej Akcji Technicznej identyfikujemy po numerze nadwozia VIN.
Gdzie znaleźć aktualną listę wszystkich Akcji Serwisowych BMW?
BMW nie publikuje takiej listy. Zakwalifikowanie pojazdu do danej Akcji można sprawdzić poprzez platformy serwisowe BMW w dowolnym Autoryzowanym Serwisie.
O najważniejszych Akcjach Technicznych BMW piszemy na naszym blogu. Zapisz się na nasz cotygodniowy newsletter, żeby być na bieżąco informowanym o nowych wpisach. Oto najważniejsze artykuły:
- Wadliwa poduszka powietrzna Takata w BMW – jak sprawdzić czy zagraża mi wybuch?
- Wadliwy EGR w BMW – jak sprawdzić, czy zagraża mi pożar?
- Akcja Smog – Czy moje BMW jest narażone na zatrzymanie z powodu jakości spalin?
Na jakie podstawy prawne mam się powołać, żeby uzyskać należną naprawę auta w ramach Akcji Serwisowej BMW?
Europejska dyrektywa o nazwie General Product Safety Directive 2001/95/EC chroni konsumentów przed wadliwymi zabawkami, ubraniami, a także samochodami. To ona nakłada obowiązek na producentów, by wycofali/naprawili wadliwe podzespoły.
Jako właściciel BMW wystarczy, że skontaktujesz się telefoniczne, mailowo lub osobiście z dowolnym Autoryzowany Serwisem BMW. Po podaniu numeru VIN pojazdu umówisz termin wizyty. Każdy Autoryzowany Serwis BMW jest zobowiązany do wykonania Akcji Technicznej. W razie jakichkolwiek problemów zawsze można skontaktować się z centralą BMW Polska w Warszawie w celu uzyskania dodatkowej pomocy.
Czy można serwisować BMW na gwarancji producenta w BM Cars?
Tak, można. Serwisowanie pojazdu w okresie gwarancyjnym poza siecią Autoryzowanych serwisów jest dozwolone i nie może powodować ograniczenia praw gwarancyjnych.
Wykonanie bezpłatnej Akcji Technicznej możliwe jest jednak wyłącznie w sieci ASO.
Więcej na temat naprawiania aut na gwarancji w serwisach niezależnych napisaliśmy w naszym artykule:
Czym różni się Autoryzowany Serwis (ASO) od serwisu niezależnego?
Jeszcze kilka lat temu różnice pomiędzy ASO i Serwisami niezależnymi były znaczące. Sposób obsługi klienta, dostęp do specjalistycznych narzędzi oraz do dokumentacji technicznej i wiedzy powodował, że z serwisów niezależnych korzystali w większości klienci starszych modeli.
Nasz niezależny serwis BM Cars jest przykładem, że można oferować jakość napraw na poziomie ASO z niższymi stawkami za naprawy oraz szerszym dostępem do firmowych zamienników części. Więcej na ten temat napisaliśmy w artykule:
Jak sprawdzić czy moje auto jest objęte Akcją Serwisową?
BMW powiadamia właścicieli pojazdów o konieczności przeprowadzenia Akcji Technicznej. Warunkiem powiadomienia jest posiadanie przez ASO adresów lub numerów kontaktowych do właścicieli. Jeśli kupiłeś auto za granicą lub zostało ono sprowadzone w ramach prywatnego importu, to Autoryzowane Serwisy nie są w stanie powiadomić właścicieli.
W BM Cars podczas przyjmowania pojazdu do naprawy dokładnie sprawdzamy, czy Twoje auto jest objęte jakąś Akcją Techniczną. Udzielamy wówczas fachowej porady technicznej i objaśniamy, które podzespoły są wymienione przez BMW AG w ramach Akcji, a które należy naprawić na własną rękę.
Jeśli nie możesz przyjechać do naszego serwisu, to oferujemy zdalny Wyciąg z Bazy Danych BMW AG. Wystarczy, że podasz nam ostatnie 7 znaków Twojego numeru VIN, a my w ciągu jednego dnia roboczego prześlemy Ci odpowiedź wraz z zaleceniem dalszego postępowania.