Koło pasowe po znacznym przebiegu – czy może być powodem drgań w BMW?

Pytanie kierowcy na temat koła pasowego w BMW

Moje BMW 3 ze skrzynią automatyczną drży na postoju. Czuć to aż na drzwiach. Przy gaszeniu silnika również jest takie mocniejsze drgnięcie. Wymieniony został alternator oraz poduszki silnika i skrzyni, ale usterka nadal występuje.

Sprawdziłem ponadto wtryski – są sprawne oraz koło pasowe – jest całe, bez pęknięć. Kto mógłby mnie poratować? Gdzie szukać problemu?

Problem dotyczył BMW 3 E90 z silnikiem N47, ale może występować też w innych modelach.

BMW 3 E90 | By OSX (Own work) [Public domain], via Wikimedia Commons

Odpowiedź serwisu BM Cars – kwestia stanu koła pasowego i skrzyni automatycznej

Przyczyną drgań może być koło pasowe, które nie ma pęknięć, ale jest po znacznym przebiegu lub kiepskiej jakości. Jego gumowy wieniec jest bardzo miękki i koło „lata” wywołują drgania silnika przenoszone na nadwozie.

Konieczne będzie również sprawdzenie stanu hydrokinetyka w automatycznej skrzyni. Jest to rzadka usterka, ale się zdarza. Występują podobne objawy oraz drgania przy przyspieszaniu.

Więcej o naprawach automatycznych skrzyń napisaliśmy tutaj.

koło pasowe bmw
Uszkodzone koło Pasowe BMW

Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką

Black BMW 3 E90 Prior Design
BMW 3 E90 | By PRIOR DESIGN via Flickr (CC BY 2.0)

Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie

wał korbowy wał napędowy bmw
Wał napędowy i wał korbowy w BMW
Komentowanie dla tego wpisu jest zablokowane.