Krzywy tył w BMW – poprawna kalibracja i układ pneumatyczny

Pytanie kierowcy BMW

Tył mojego BMW stoi krzywo. Różnica między prawą a lewą stroną wynosi 18 milimetrów. Kompresor jest sprawny i poduchy też. Po obciążeniu koryguje wysokość, ale różnica pozostaje. Po podłączeniu do komputera – zero błędów i czujniki są sprawne.

Byłem u kilku mechaników i wszyscy twierdzą, że musi być coś krzywe. Czy czujnik poziomowania może przekłamywać? Zamieniłem prawy z lewym i dalej jest to samo. Po wypoziomowaniu na podnośniku i mierzeniu w różnych miejscach miarą i suwmiarką różnic nie ma.

Jeden mechanik polecił, bym ustawił tył poprzez wpisanie innych wartości w kompresorze. Jednak to może spowodować, że będzie uruchamiał się zbyt często, aż w końcu się spali.

Inny mówił, że może mi to skorygować poprzez kupienie regulowanych łączników czujnika z wahaczem. Czy macie jakieś sugestie? Ręce mi już opadają. Zaznaczę, że posiadam to auto od 5 lat i różnica była około 7 milimetrów, ale nie rzucało się to w oczy. Uchodziło mi delikatnie powietrze z jednej poduchy i teraz gdy padła całkiem wymieniłem oby dwie na nowe i różnica to 18 milimetrów.

Czy mieliście podobny przypadek? Co może być powodem tej usterki? Na co mogę zwrócić uwagę? Albo co jeszcze sprawdzić ?

Problem dotyczył BMW 5 E61, ale może zdarzać się też w innych modelach.

BMW 5 E61
BMW 525d E61 | M 93 / CC BY-SA 3.0 DE

Odpowiedź serwisu BM Cars

Po wymianie poduszek powietrznych zawieszenia pneumatycznego konieczna jest kalibracja zawieszenia. W trakcie tej czynności ustawiana jest wysokość zawieszenia tylnego uwzględniająca rodzaj zawieszenia i rozmiar kół.

Prawidłowo wykonana kalibracja zapewnia stałe utrzymanie wysokości przy sprawnym układzie pneumatycznym. Częstotliwość załączania się kompresora nie ma tu wielkiego znaczenia. Kompresor jest zabezpieczony termicznie i w przypadku zbyt częstego załączania lub zbyt długiej jego pracy – nieszczelny układ, dziurawe poduszki lub przewody, niesprawny układ pomiarowy – pojawi się komunikat o niesprawności układu. Wyświetli się on na tablicy przyrządów i kompresor zostanie automatycznie wyłączony.

Zapraszamy do sprawdzenia układu zawieszenia pneumatycznego i poprawnej kalibracji.

BMW 5 E61
BMW 5 E61 Front | By Matthias93 (talk) 13:21, 20 January 2009 (UTC) [Public domain], from Wikimedia Commons

Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką

wahacz bmw
Przykładowy wahacz i sworznie Meyle HD | © MEYLE AG

Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie

zawieszenie bmw
Układ zawieszenia na przykładzie BMW i3 | By LunchboxLarry [CC BY-SA 2.0]

0 komentarzy

Napisz komentarz

Pola z * są wymagane

Dodaj komentarz lub zadaj pytanie. Z chęcią pomożemy.