Wibracje i falowanie obrotów w BMW – jak to naprawić?

Pytanie kierowcy BMW

Czuję wibracje w kabinie na wolnych obrotach i czasem delikatnie falują obroty. Trwa to dosłownie trzy sekundy i później obroty wracają do normy. Drżenie jednak pozostaje. Podczas jazdy nie ma żadnych problemów.

Dodam, że przez te wibracje wymieniłem już uszczelniacze na wałkach Vanos. Jednak problem wibracji na wolnych obrotach pozostał. Sprawdziłem poduszki silnika i rzekomo są sprawne. Proszę o pomoc w rozwiązaniu irytującego problemu.

Problem dotyczył BMW 5 E60 z silnikiem benzynowym 2,5 l z 2007 roku, ale może zdarzać się też w innych modelach.

BMW 5 E60
BMW M5 E60 V10 | Danny Galvez via Flickr (CC BY-SA 2.0)

Odpowiedź serwisu BM Cars

Opisany problem wibracji i sporadycznego falowania obrotów silnika jest bardzo złożony i może być wywoływany przez bardzo różne rodzaje usterek.

Poza elementami zawieszenia silnika, jak poduszki silnika i skrzyni biegów, konieczne jest sprawdzenie wszystkich elementów wirujących. Są to: koło pasowe, koło dwumasowe – jeśli występuje w pana modelu.

Konieczna jest również pełna diagnostyka silnika z układem wtryskowym.

Dla postawienia diagnozy konieczne jest umówienie terminu i pełne sprawdzenie pojazdu.

BMW 5 E60
BMW 545i E60 | By IFCAR (Own work) [Public domain], via Wikimedia Commons

Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką

Silnik BMW N52B30
Silnik BMW N52B30 | Hatsukari715 [Public domain], via Wikimedia Commons

Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie

BMW M5 E60
BMW M5 E60 | nakhon100 (CC BY 2.0) via Flickr
Komentowanie dla tego wpisu jest zablokowane.