Nadmierne zużycie paliwa i rozgrzany katalizator w BMW – jak naprawić?

Pytanie kierowcy BMW

Mam problem z moim BMW 428i. Silnik na wolnych obrotach trzęsie, wydaje podejrzane odgłosy, jest nadmierne zużycie paliwa i katalizator rozgrzewa się do czerwoności. Diagnostyka pokazuje, że jest za bogate paliwo. Moje pytanie brzmi czy ten model silnika (N26) miał też wadliwy rozrząd?

Problem dotyczył BMW 428i F32 z 2013 roku, ale może zdarzać się w innych modelach.

BMW 428i F32
BMW 428i F32 | EurovisionNim [CC BY-SA 4.0], via Wikimedia Commons

Odpowiedź serwisu BM Cars

Z przedstawionego opisu zachowania silnika wynika raczej, że problem jest po stronie wtryskiwaczy paliwa, które dawkują zbyt dużą lub zbyt długą dawkę paliwa powodując rozgrzanie katalizatora do czerwoności i duże zużycie paliwa.

Długa eksploatacja silnika w takich warunkach może doprowadzić do jego uszkodzenia i trwałego uszkodzenia katalizatora. W silnikach N26 również pojawiał się problem z rozrządem, głównie z naciągającym się łańcuchem napędzającym pompę oleju. W krańcowych przypadkach doprowadzało to do jego zerwania i gwałtownego spadku ciśnienia oleju w silniku.

Dla postawienia trafnej diagnozy konieczna jest pełna diagnostyka silnika.

Silnik N47 z widocznym wadliwym napędem rozrządu
Silnik N47 z widocznym wadliwym napędem rozrządu

Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką

katalizator MINI BMW
Przykładowy katalizator. Tu samochodu MINI (produkowanego przez BMW)

Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie

BMW 428i F32
BMW 428i F32 | EurovisionNim [CC BY-SA 4.0], via Wikimedia Commons
Komentowanie dla tego wpisu jest zablokowane.