Jak prawidłowo zadbać o BMW z automatyczną skrzynią i napędem xDrive?
Pytanie kierowcy BMW
Chcąc w najwyższym stopniu zadbać o mój pojazd, chciałbym zapytać o kilka kwestii eksploatacyjnych, związanych z napędem.
- Czy w automatycznej skrzyni biegów w moim aucie powinienem wymieniać olej? Jeśli tak, to co ile kilometrów?
- Czy powinienem wymieniać olej w dyferencjałach w przypadku napędu xDrive? Jeśli tak, to co ile kilometrów? Ponadto, jak ogólnie dbać o napęd xDrive?
- Czy oryginalne czujniki TPMS (auto wyjechało z nimi z salonu) mają zdolność adaptacji do poszczególnych miejsc? Uściślając – czy jeśli koło z lewej strony przełożymy na prawą, to odczyty będą właściwe? Czy auto nadal będzie odczytywać koło z lewej strony jako to z prawej?
Problem dotyczył modelu BMW M135i xDrive z automatyczną skrzynią biegów, ale może występować też w innych modelach.
Posłuchaj wersji audio
Odpowiedź serwisu BM Cars
- Tak, olej powinien być wymieniany co 60-70 000 km przy normalnych warunkach eksploatacji (jazda w cyklu mieszanym miasto/autostrada, bez holowania przyczepy, bez jazdy sportowej). W przypadku pojazdu z serii M, które mają znacznie podniesioną moc i moment obrotowym przebiegi między wymianą oleju, powinny być krótsze.
- Tak, olej w przednim i tylnym moście powinien być wymieniany maksymalnie co 200 000 km, olej w skrzynce VTG (napęd xDrive) maksymalnie co 70 000 km. Ogólne założenia eksploatacyjne BMW z xDrive, są takie jak w punkcie pierwszym.
- Czujniki ciśnienia w nowych modelach BMW są przypisane do pozycji koła w pojeździe, każda zmiana miejsca usytuowania koła wymaga ponownej adaptacji (przypisania) czujnika do nowego położenia.
Odsyłamy również do strony na temat wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Szarpanie w automatycznej skrzyni biegów
- Szarpnięcia i opóźnienia w reakcji automatycznej skrzyni biegów w BMW 730D E38
- Gasnący silnik w BMW z automatyczną skrzynią biegów
Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie
Komentowanie dla tego wpisu jest zablokowane.