Szarpnięcia podczas zmiany biegów w automatycznej skrzyni w BMW – jak naprawić?
Pytanie kierowcy BMW
Moje BMW z automatyczną skrzynią biegów, na zimnym silniku przerzuca z P (tryb parkowania) na D (tryb jazdy), bez szarpnięć, a przy ciepłym – szarpie. Drugi problem jest przy czwartym, a piątym biegu. Skrzynia nie chce wrzucić piątki, tylko piłuje silnik na maksymalnych obrotach. Zdarza się to również między biegami 3-4. Dodam, że przy manualnej zmianie biegów, wszystko jest OK. W czym tkwi problem?
Problem dotyczył modelu BMW 730d E38 z automatyczną skrzynią biegów z roku 2000, ale może występować też w innych modelach.
Odpowiedź serwisu BM Cars
Przy włączeniu trybu D (Drive) w automatycznej skrzyni biegów zawsze powinien być odczuwalny moment „zasprzęglenia” skrzyni z układem przeniesienia napędu – delikatne szarpnięcie. Brak tego zjawiska może oznaczać:
- problemy związane ze zużyciem elementów skrzyni,
- niskim poziomem oleju,
- nadmiernym zużyciem oleju.
Kolejne zmiany biegów w trybie automatycznym powinny być płynne i widoczne jedynie na obrotomierzu.
Proponujemy sprawdzenie jakości i poziomu oleju. W przypadku jego przepracowania, sugerujemy wymianę oleju wraz z filtrem.
Dla postawienia trafnej diagnozy konieczne jest przeprowadzenie oględzin pojazdu i pełnej diagnostyki komputerowej.
Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką
- Szarpanie w automatycznej skrzyni biegów
- Szaprnięcia automatu i drgania hamulca w BMW – jak to naprawić?
- Gasnący silnik w BMW z automatyczną skrzynią biegów