Czy trzeba wymieniać olej w automatycznej skrzyni biegów w BMW?

Pytanie kierowcy BMW

Posiadam BMW 5 E39 z automatyczną skrzynią i od jakiegoś czasu przy redukcji biegów, mniej więcej przy prędkości 60 km/h czuję szarpnięcia w skrzyni. Dodatkowo przy szybkim rozpędzaniu, podczas gdy obroty silnika są na poziomie 5 000 – wskakuje czwarty bieg. Piąty bieg włącza się dopiero na poziomie 6 000 obrotów. Co trzeba zrobić by to ustąpiło? W mojej instrukcji jest napisane, że nie wymienia się oleju w skrzyni, czy to prawda?

Może należy go wymienić? Jeśli tak, to czy to zrobicie?

Problem dotyczył modelu BMW 5 E39 z roku 1997 w wersji 535 z silnikiem V8, ale zdarza się również w innych modelach. Poniższe uwagi dotyczą wszystkich modeli BMW z automatyczną skrzynią biegów.

olej automat bmw

BMW 5 E39 | By Marko Backovic [CC BY-SA 2.0] via Flickr

Odpowiedź serwisu BM Cars

Dla sprawdzenia poprawności pracy skrzyni automatycznej konieczna jest pełna diagnoza komputerowa i sprawdzenie poziomu oraz jakości oleju w skrzyni. Opisany przez Pana problem szarpania skrzyni przy przełączaniu biegów oraz “przeciąganie” biegów na wysokich obrotach może świadczyć o nadmiernym zużyciu elementów odpowiedzialnych za konkretny bieg (tarczki i kosze).

Przeciąganie biegu, wzrost obrotów silnika i dłuższe niż zwykle oczekiwanie na włączenie następnego biegu, może być spowodowane problemami silnikowymi.

Zapraszamy do odwiedzenia naszego serwisu, by dokonać szczegółowej diagnozy.

olej automat bmw

Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów w BMW

Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką

olej automat bmw

Automatyczna skrzynia biegów firmy ZF | By Ritchyblack – Stefan Krause [FAL] via Wikimedia Commons

Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie

Darmowe Porady Techniczne

Komentowanie dla tego wpisu jest zablokowane.