Czy trzeba resetować komputer przy wymianie akumulatora w BMW?

Pytanie kierowcy BMW

Mam problem. Najprawdopodobniej dotyczy on akumulatora, ale tego nie jestem pewien.

Sytuacja jest następująca, po zimie akumulator był już w słabej kondycji (auto w zimie praktycznie tylko stało w garażu, rzadko uruchamiane), więc postanowiłem go doładować, odłączyłem klemę z “-” i podpiąłem do ładowania na noc.

Rano po podłączeniu klemy auto odpaliło bezproblemowo.

Następnie po ok. 2 tygodniach nie odpalania próbowałem uruchomić auto, które ku mojemu zdziwieniu ani drgnęło.
Według mnie wszystko wskazuje na akumulator, bo auto ledwo otworzyło się z kluczyka, lampki w środku na chwile się zapaliły, ale od razu zgasły i auto oczywiście nie odpaliło.

Pytanie czy to akumulator padł, czy może po moim naładowaniu akumulatora i ponownym podłączeniu o czymś zapomniałem, coś trzeba było w komputerze zresetować?

A jeśli trzeba by już wymienić akumulator to  czy wówczas trzeba coś przeprogramować w komputerze?

Problem dotyczył modelu BMW 520d E60 z 2007 roku, ale występuje także w innych modelach.

centra-futura

Akumulator Centra Futura | Zdjęcie użyte w celach informacyjnych © Centra Futura

Odpowiedź serwisu BM Cars

Opisane przez Pana objawy świadczą raczej o konieczności wymiany akumulatora. Po jego doładowaniu nie jest konieczne żadne resetowanie lub jakiekolwiek inne czynności. Doładowanie akumulatora może być wykonane bez jego odpinania czy wyjmowania. Prostownik należy podpiąć do złączy “+” (zakryty czerwoną osłonką) i “-” pod maską silnika (minus na masie).

Każdorazowa wymiana akumulatora powinna być zarejestrowana w systemie diagnostycznym pojazdu. Konieczne jest przy rejestracji wpisanie pojemności nowego akumulatora, wówczas mamy gwarancje że będzie on ładowany odpowiedniej wielkości prądem. Poza wymianą starego akumulatora konieczne wydaje się sprawdzenie poborów prądu spoczynkowego. Samochód po ok 30 minutach powinien przejść w stan ” uśpienia” z minimalnymi poborami prądu. Jeżeli jakiś sterownik “wybudza” go z tego stanu pobory prądu mogą być na tyle duże że rozładują nawet nowy akumulator.

Zapraszamy do skorzystania z usług naszego serwisu.

Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką

BMW 5 E60 | By Navigator84 (Own work) [CC BY-SA 3.0], via Wikimedia Commons

Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie

Darmowe Porady Techniczne

Akumulator Bosch używany w samochodach BMW | Zdjęcie użyte w celach informacyjnych © Bosch

8 komentarzy

Robert pisze:

Odpowiedz
27 lipca, 2020 o 19:42

Witam! Mam problem z baterią w BMW 545 E60. Wymieniłem akumulator, kontrolki są, ale tylko klika. Czy ktoś może mi pomóc?

Piotr Bodera – webmaster BM Cars pisze:

Odpowiedz
28 lipca, 2020 o 05:58

Z chęcią pomożemy, ale potrzebujemy więcej detali na temat usterki. Najszybciej może Pan uzyskać fachową odpowiedź poprzez skorzystanie z oferty naszych porad zdalnych – https://www.bmcars.pl/kategoria-produktu/porady/

Bogdan6F91 pisze:

Odpowiedz
16 października, 2020 o 22:05

Witam. Nabyłem BMW F11 z 2012 roku z silnikiem 2,0 D 184 KM. Jak sprawdzić czy samochód przechodził akcję serwisową dotyczącą EGR, oraz jak wykasować serwis olejowy po wymianie oleju silnika, (pisze na wyświetlaczu reset niemożliwy)? Pozdrawiam, Bogdan.

Mirosław Bodera – Członek Zarządu BM Cars pisze:

Odpowiedz
17 października, 2020 o 10:14

Przede wszystkim trzeba sprawdzić czy Pański samochód podlega takiej Akcji Technicznej. Można to zrobić, korzystając z naszego formularza:
https://www.bmcars.pl/produkt/wyciag-z-bazy-bmw-w-sprawie-wadliwego-egr/
Po wykonaniu Akcji Technicznej pojazd powinien być usunięty z bazy BMW.
Kasowanie serwisu olejowego nie zawsze jest możliwe, jeśli na liczniku SI znajduje się wielkość powyżej 15 000 km do serwisu, to nie będzie możliwe jego skasowanie.
Zawsze służymy pomocą na miejscu w naszym serwisie.
Zapraszamy do umówienia terminu wizyty:
https://www.bmcars.pl/wizyta/

AdiN pisze:

Odpowiedz
11 grudnia, 2020 o 19:16

Czy reset dotyczy też BMW serii 3 F30 316 d? Wymiana akumulatora AGM z 90 900 na 92 850. Słyszałem że trzeba również przeprogramowywać, czy to prawda?

Mirosław Bodera – Członek Zarządu BM Cars pisze:

Odpowiedz
12 grudnia, 2020 o 11:35

Tak, wymiana akumulatora we wszystkich modelach BMW od modelu E60 w tym cała seria F i G wymaga rejestracji. Jeżeli nowy akumulator ma inną pojemność i typ np. AGM, to dodatkowo wymagane jest przekodowanie sterownika. Wszystkie tego typu naprawy realizujemy w naszym serwisie.

Jacek pisze:

Odpowiedz
16 września, 2021 o 23:12

Posiadam BMW E46 316i 1.8 z 2005. Czy też jest potrzebna rejestracja po wymianie akumulatora?

Mirosław Bodera – Członek Zarządu BM Cars pisze:

Odpowiedz
21 września, 2021 o 07:08

W modelu E46 nie jest wymagana rejestracja wymiany akumulatora. Taka opcja pojawiła się dopiero w modelu E90.

Napisz komentarz

Pola z * są wymagane

Dodaj komentarz lub zadaj pytanie. Z chęcią pomożemy.