Falowanie obrotów biegu jałowego w BMW – co jest przyczyną i jak to naprawić?

Pytanie kierowcy BMW

Po wyłączeniu się ssania silnik na wolnych obrotach pracuje nieregularnie – faluje. Nie wiem jak sobie poradzić z tym problemem. Zawory zostały ustawione, wymieniłem sondę lambda, świece i kable zapłonowe. Wyczyściłem kopułkę aparatu zapłonowego, silniczek krokowy i przedmuchałem powietrzem przepływomierz. Proszę o poradę.

Problem dotyczył BMW 320i E30 z roku 1989, ale może występować też w innych modelach.

falowanie silnik bmw

BMW 3 E30 | By OSX (Own work) [Public domain], via Wikimedia Commons

Odpowiedź serwisu BM Cars

Bardzo częstą usterką wywołująca falowanie obrotów biegu jałowego w silnikach benzynowych jest nieszczelny układ doprowadzenia powietrza do silnika. W silnikach BMW zarówno w modelu E30, jak i w jego następcy E36 i kolejnych, przewody powietrzne były wykonane z tworzywa. Szczególnie wrażliwym na przełamania i uszkodzenia fragmentem był element łączący za przepływomierzem z charakterystyczną „harmonijką”.

Po wielu latach eksploatacji w trudnych warunkach temperaturowych elastyczność tego elementu gwałtownie malała, co powodowało powstawanie mikropęknięć i szczelin doprowadzających tzw. lewe powietrze. Bardzo częstą przyczyną uszkodzenia tego elementu są również przeróbki w trakcie instalowania zasilania gazem LPG.

Zalecamy zrobić dokładną diagnozę układu zasilania oraz pozostałych elementów silnika.

falowanie silnik bmw

BMW 3 E36 | By OSX (Own work) [Public domain], via Wikimedia Commons

Inne porady BMW związane z poruszaną tematyką

falowanie silnik bmw

BMW 3 E30 | By Bajuvar (Own work) [GFDL or CC-BY-SA-3.0], via Wikimedia Commons

Przeczytaj więcej porad i zadaj własne pytanie

Darmowe Porady Techniczne

falowanie silnik bmw

Butla LPG

Komentowanie dla tego wpisu jest zablokowane.