Od kilku miesięcy jeżdżę po Polsce w poszukiwaniu mojego wymarzonego Z3. Wszystkie egzemplarze testuję, jak tylko mogę. M.in. przeprowadzam taki test (który sprawdzał się w dotychczas kupowanych przeze mnie samochodach):
|
W tym momencie w większości z oglądanych egzemplarzy obroty silnika zaczynały mocno falować. W niektórych dało się zauważyć zasysanie/wypychanie bagnetu przy tej operacji. W moich poprzednich samochodach taki objaw oznaczałby spore zużycie silnika, ale po przeczytaniu wielu forów fanów BMW znalazłem informacje jakoby “w tym silniku tak miało być”.
|
Czy opisany przeze mnie objaw wskazuje rzeczywiście na prawidłową pracę silnika?
|
Jeśli objaw ten nie jest prawidłowy, to czy jego przyczyna jest niewielką usterką czy może jednak świadczy o poważnym zużyciu silnika?
|
Problem dotyczył modelu BMW serii Z3, ale występuje także w innych modelach.
|