Silnik BMW

Silnik BMW

Na czym polega naprawa silnika w BMW?

Naprawa silnika jest zależna od stopnia jego uszkodzenia. Decyzję o naprawie należy podjąć dopiero po wykonaniu diagnostyki obejmującej diagnozę komputerową, pomiar kompresji, pomiar ciśnienia oleju, sprawdzenie ustawienia i stanu rozrządu. W przypadku zablokowania silnika spowodowanego zerwaniem łańcucha lub przestawieniem rozrządu wystarczy ocena wizualna dokonanych zniszczeń możliwa po demontażu pokrywy zaworów i miski olejowej. Zazwyczaj naprawa w takich przypadkach nie jest opłacalna i kończy się wymianą silnika na inny sprawny.

W przypadku uszkodzenia głowicy lub uszczelki pod głowicą, potwierdzonego diagnozą występowania gazów wydechowych w układzie chłodzenia, wymieniana jest uszczelka z kompletem śrub mocujących po wcześniejszym planowaniu głowicy i sprawdzeniu jej szczelności.

Częstą usterką szczególnie w silnikach benzynowych o pojemności 1,8 l jest nieszczelność uszczelniaczy zaworowych, których wymiana jest możliwa (zależnie od modelu pojazdu) bez demontażu głowicy.

Kiedy zalecana jest wymiana silnika w BMW?

Silnik podlega wymianie w przypadku poważnego uszkodzenia, którego naprawa wymaga rozbiórki bloku silnika, wymiany pierścieni tłokowych lub tłoków, wymiany wału korbowego i panewek. Tradycyjna „naprawa silnika” nazywana czasami „remontem kapitalnym silnika” odchodzi powolutku do lamusa.

Technologia produkcji współczesnych silników, a przede wszystkim polityka cenowa producentów części zamiennych do silników powoduje, że ewentualna naprawa jest niewspółmiernie droższa od wymiany kompletnego silnika. Taniej jest wymienić silnik na używany lub nowy niż dokonać poniższych napraw:

  • wymianę pierścieni cylindrowych
  • honowanie bloków
  • wymianę tuleji cylindrowych
  • wymianę panewek
  • szlifowanie wału korbowego lub jego wymianę
Silnik BMW

Silnik BMW

W jakim czasie silnik zostanie naprawiony / wymieniony?

Czas naprawy jest zależny od rodzaju uszkodzenia i sposobu jego naprawy. Najkrótszy jest czas związany z wymianą kompletnego silnika i zazwyczaj mieści się w okolicach 2 dni roboczych (zależnie od jego typu i modelu pojazdu). W przypadku wymiany tzw. „słupka” należy doliczyć czas potrzebny na kompletację osprzętu czyli demontaż ze starego silnika i montaż w nowym.

Najdłużej trwają naprawy związane z naprawą uszkodzeń głowicy i bloku zazwyczaj kilka dni roboczych. Dokładny czas i koszty są zawsze szacowane przed naprawą i zależne od modelu pojazdu i typu silnika.

silnik BMW

BMW 7 F01 z wymontowanym silnikiem

Jakie elementy składają się na koszt naprawy / wymiany silnika?

Na koszt naprawy lub wymiany silnika składają się: ceny części zamiennych, uszczelek, usług podwykonawców (planowanie głowicy, sprawdzenie jej szczelności, ewentualna rozbiórka), cena używanego silnika i jego transportu do serwisu, zdemontowania osprzętu i ponownego jego zamontowania w nowym silniku.

Umów Wizytę / Naprawę