Newsletter

Otrzymuj powiadomienia o promocjach, nowościach i ofertach specjalnych!

Wyszukaj

Rozwój napędów elektrycznych BMW

11 maja 2014

BMW-Vision-EfficientDynamics-Wallpaper-04-750x600

Rosnące restrykcje emisji spalin idą w parze z ekonomią jazdy. Choć nasze auta są szybsze i dynamiczniejsze to średnia wartość spalania ciągle jest obniżana. Dla kierowców oznacza to mniejsze wydatki na paliwo, a dla środowiska – mniejsze zanieczyszczenie. Sprawa jest szczególnie istotna przy rosnącej populacji i bogaceniu się społeczeństw. BMW perspektywicznie opracowuje nowe technologie by sprostać tym zadaniom.

bmw-activehybrid3-65-750x500

EfficientDynamics był istotnym krokiem milowym w redukcji spalania bez obniżania dynamiki pojazdu. Następnym krokiem było wykorzystanie energii kinetycznej pojazdu do ładowania akumulatorów, czyli hamowanie przy wykorzystaniu hamulców regeneracyjnych. Dalszymi etapami były hybrydy, hybrydy „z wtyczką” oraz auta elektryczne.

Bawarczycy zarabiają nie tylko poprzez sprzedaż swoich aut

Restrykcje w ilości wydalanych spalin dotyczą całego sektora motoryzacyjnego. W praktyce oznacza to, że Ci producenci u których spalanie jest wyższe mogą wykupić limity od tych, u których spalanie jest niższe lub zerowe. Dla przykładu każdy model BMW i3 ma limity podwójnie niższe niż zalecane. Inni producenci płacą BMW za wykorzystanie tych limitów w modelach tej samej klasy. Bawarczycy zarabiają nie tylko poprzez sprzedaż swoich aut, ale również poprzez sprzedaż tych limitów do producentów, którzy nie są w stanie spełnić restrykcji. Podobna sytuacja dotyczy aut Tesli.

bmw-carbon-fiber-02-750x498

Nowościami na rynku są i3 oraz i8, oraz ostatnio opisywany przez nas X5 eDrive. W stałej ofercie znajdują się serie 7, 5 i 3 w opcji ActiveHybrid. Wszystkie trzy korzystają z automatycznych skrzyni biegów ZF 8HP, które są zespolone z napędami elektrycznymi. Są to istotne elementy, które zmniejszają średnie spalanie w warunkach miejskich. W planach są już kolejne modele.

bmw-i3-dc-fast-charger-031-750x458

BMW romansuje z napędami elektrycznymi już od lat 70-tych, kiedy to stworzono model 1602 na potrzeby olimpiady w 1972 w Monachium. We wczesnych latach 90-tych na świat przyszedł E1, protoplasta dzisiejszego i3. Dwa lata temu stworzono eksperymentalne BMW 1 ActiveE oraz MINI E w celu dalszego testowania napędów elektrycznych w standardowych autach grupy BMW.

źródło: BMWBlog