Newsletter

Otrzymuj powiadomienia o promocjach, nowościach i ofertach specjalnych!

Wyszukaj

Newsy

Geniusze BMW doradzą jakie kupić auto i wyposażenie

13 lutego 2013

bmw-genius

Pod koniec 2013 roku BMW ma zamiar wypuścić na rynek pierwszy samochód elektryczny spod skrzydła serii “i”. Samochód i3 City celuje w zaspokojenie potrzeb nowej grupy klientów, przez co stawia przed firmą zupełnie nowe wyzwania. Zaawansowane, innowacyjne technologie wymagają pracowników, którzy bardziej niż dotychczasowi znają się na temacie, dlatego firma z Monachium ma zamiar zastosować metody marketingowe Apple’a.

Charakterystyczna dla Apple mentalność sklepu detalicznego, kiedy chodzi o prezentację produktu, zostanie wprowadzona do salonów BMW, gdzie młodzi, obeznani pracownicy będą informować klientów o oferowanych przez firmę pojazdach i ich charakterystyce. Program „BMW Genius Everywhere” ma wejść w życie w przyszłym roku, a jego podstawą mają być wyszkoleni pracownicy (w tym wielu studentów) – “uzbrojeni” w iPady demonstrujący na miejscu każdy aspekt auta, o który zapyta klient. Celem działań Geniuszy BMW nie jest bezpośrednia sprzedaż samochodów, tylko polecanie i wyjaśnianie zaawansowanych technologii BMW. Wzorem Apple pracownicy ci nosić będą białe koszulki polo z napisem „BMW Genius”.

BMW pragnie osiągnąć optymalną ilość takich Geniuszy akurat na moment, kiedy elektryczny i3 ujrzy światło dzienne w salonach sprzedaży w USA, tj. na początku roku 2014 – mówi Peter Miles, wiceprezes operacyjny BMW w Ameryce Północnej dla agencji prasowej Advertising Age. Co więcej, Miles mówi, że „błyskotliwi i obeznani” studenci to grupa społeczna, spośród której BMW pragnie zatrudnić większość pracowników na stanowisko „geniuszy”. Dotychczasowi pracownicy dealerów BMW także będą mogli zostać przeszkoleni aby zostać Geniuszem BMW, a każdy dealer będzie musiał takiego Geniusza zatrudnić.

Program pilotażowy odbył się w Wielkiej Brytanii w zeszłym roku, a w tym roku w Europie ma wystartować następny.

Sprzedawca ma skomplikowaną robotę – mówi Ian Robertson, członek zarządu sprzedaży i marketingu BMW – Musi nie tylko znać produkt, ale być także odpowiednio przeszkolony i obeznany w finansach. I szczerze, definicja tej posady stała się troszkę za szeroka. To jedna z rzeczy nad którą dokładnie myśleliśmy: czy możemy jakoś rozbić trudny proces sprzedaży auta na mniejsze, łatwiejsze kawałki?

Dane zebrane z programu pilotażowego Wielkiej Brytanii pokazały, że kupujący, którzy skorzystali z pomocy Geniusza lepiej wyposażyli swoje samochody.

A co z dodatkowym kosztem wiążącym się z zatrudnieniem takiego Geniusza? W Europie badania pokazały, że koszt utrzymania kolejnego pracownika jest niewielki w porównaniu z pozytywnym wpływem Geniusza na stopień satysfakcji klientów.

Więcej informacji na temat Geniuszy BMW będzie udostępnione w tym roku poprzez strony internetowe BMW, oraz aplikacje na urządzenia mobilne.

źródło:  BMWBLog