Newsletter

Otrzymuj powiadomienia o promocjach, nowościach i ofertach specjalnych!

Wyszukaj

BMW N20 i N55 na liście 10. najlepszych silników wg Warda

21 grudnia 2011

Ward - organizacja pisząca o przemyśle samochodowym od ponad 80. lat, na swojej stronie internetowej opublikowała listę najlepszych silników tego roku. BMW jest reprezentowane przez: nowy czterocylindrowy dwulitrowy N20 z turbodoładowaniem oraz przez trzylitrowy N55 z podwójną turbiną.

BMW-TwinPower-Vierzylinder-N20B203

Lista Warda dziesięciu najlepszych silników budowana jest w oparciu o cztery kategorie:

  • przystępność cenowa dla większości klientów
  • przyspieszenie wraz z obrotami
  • brzmienie
  • integracja z konstrukcją samochodu

Jak podkreśla redakcja Warda, aż siedem na dziesięć silników z tej listy ma zintegrowane najnowocześniejsze rozwiązania bezpośredniego wtrysku paliwa, co pokazuje szybki postęp technologiczny producentów aut chcących dopasować się do rygorystycznych normy paliwowych obowiązujących w USA.

Bezpośredni wtrysk paliwa pozwala na oszczędne zużycie surowca przy zachowaniu szybkiego przyspieszenia i wysokiego momentu obrotowego na stosunkowo niskich obrotach silnika. Co widać na liście, głównym konkurentem BMW jest Audi z ich 3 litrowym silnikiem z turbodoładowaniem w układzie V6, który montowany jest w nowych A6. Oto co redaktorzy Warda mówią o jednostkach napędowych BMW:

BMW powraca na listę po raz drugi z modelem N55 (3.0 L, turbodoładowanie, 6 cylindrów), który montowany jest w 335i coupe. Bawarski producent jest niekwestionowanym liderem w produkcji oszczędnych silników o świetnej wydajności. Podczas testów redaktorów Warda ów silnik dysponujący mocą 300 KM oraz momentem obrotowym równym 407 Nm, był w stanie osiągnąć spalanie zaledwie 9,4l/100 km.

Nowością na liście zwycięzców jest BMW N20 (2.0 L, turbodoładowanie, 4 cylindry), który napędza Z4 sDrive 28i oraz większego 528i (sedan). Przy 350 Nm momentu obrotowego Z4 oraz 353 Nm w Piątce, ta kompaktowa jednostka dawała rezultat zaledwie 120 KM/L, bez straty dynamiki jazdy.

Oto pełna lista zwycięzców:

  • 3.0L TFSI Supercharged DOHC V-6 (Audi A6)
  • 2.0L N20 Turbocharged DOHC I-4 (BMW Z4/528i)
  • 3.0L N55 Turbocharged DOHC I-6 (BMW 335i coupe)
  • 3.6L Pentastar DOHC V-6 (Chrysler 300S/Jeep Wrangler)
  • 2.0L EcoBoost DOHC I-4 (Ford Edge)
  • 5.0L DOHC V-8 (Ford Mustang Boss 302)
  • 2.0L Turbocharged DOHC I-4 (Buick Regal GS)
  • 1.6L DOHC I-4 (Hyundai Accent/Kia Soul)
  • 2.0L Skyactiv DOHC I-4 (Mazda3)
  • 3.5L DOHC V-6 HEV (Infiniti M35h)

INFO:

Tekst stworzony na bazie informacji z serwisu – BMW Blog. Zdjęcie tej samej strony.